فرماندار خمام: باید از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در امر استقرار شهرداری بهره‌گرفته شود

محمدرضا ابراهیمی اولین‌ رییس شورای شهر چوکام شد | مریم فدایی کفیل شهرداری شد

فرماندار خمام با اشاره بر اینکه مریم فدایی «دهیار فعلی» با تبدیل وضعیت شورا به‌عنوان کفیل شهرداری به‌فعالیت خود ادامه خواهد داد، یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در امر استقرار شهرداری بهره‌گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام نیوز، مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر چوکام با حضور مسوولان شهرستان برگزار شد و اولین رییس این‌ شورا در جریان برگزاری انتخابات هیات‌رییسه مشخص گردید.

فرماندار خمام در این‌ مراسم با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی‌گر تعامل و همبستگی بین مردم و مسوولانند، عنوان کرد: شورای روستای بالامحله چوکام امروز به شورای شهر چوکام تبدیل گردیده، که باید از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط همه عزیزان برای تحقق این‌خواسته به‌حق مردم منطقه تقدیر کرد.

اسفندیار جوشن با بیان اینکه پس‌ از شهرستان‌ شدن، ایجاد فرمانداری و تبدیل دهستان چوکام به بخش، یکی‌از امور مهمی‌ که باید تحقق می‌یافت تبدیل وضعیت شورای روستا به شورای شهر بود، افزود: استقرار شهرداری در این‌شهر تازه‌ تاسیس از اهمیت بالایی برخوردار است، که امیدواریم تا پایان فصل جاری یا اوایل فصل زمستان امسال شاهد افتتاح شهرداری چوکام باشیم.

وی با اشاره بر اینکه مریم فدایی «دهیار فعلی» با تبدیل وضعیت شورا به‌عنوان کفیل شهرداری به‌ فعالیت خود ادامه خواهد داد، یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در امر استقرار شهرداری بهره‌گرفته شود؛ ضمن‌ آنکه انتخاب شهردار پس‌ از استقرار شهرداری از اولین وظایف شورا تلقی می‌شود، که لازم‌ است اعضا از همین‌حالا رایزنی‌های لازم را برای انتخاب یک شهردار با تجربه، متعهد و متخصص انجام دهند.

نماینده عالی دولت در خمام همچنین با اشاره به استقرار ادارات مختلف در این‌ شهرستان، گفت: ادارات مذکور می‌بایست از سال آتی نسبت به مستقر نمودن دفاتر یا نمایندگی‌های خود در بخش چوکام مبادرت ورزند.

در جریان انتخابات هیات‌رییسه محمدرضا ابراهیمی با ۵ رای موافق به‌عنوان رییس شورای شهر چوکام انتخاب شد، حسین رهبر، حمید شوقی و هاجر سالخورده هریک با ۵ رای موافق به‌ترتیب به‌عنوان نایب‌رییس، سخنگو و خزانه‌دار معرفی گردیده، خلیل پورتقی و شوقی با ۵ رای موافق به‌عنوان منشی اول و منشی دوم انتخاب شده و پورتقی به‌عنوان نماینده شورای شهر چوکام در شورای شهرستان برگزیده شد.

گفتنی‌است، خمام که در جریان اجرای تقسیمات کشوری در آبان‌ماه ۹۹ با تصویب هیات دولت به شهرستان تبدیل گردید، از شهر خمام در بخش مرکزی، شهر چوکام در بخش چوکام و ۴۳ روستا تشکیل شده است.

Share