قیمت نبات چوبی اصل مشهد گران شد

در بازار انواع قیمت نبات چوبی را می توانید مشاهده فرمایید که بنا بر دلایل مختلفی می توان آنها را تعیین کننده و ملاک قرار داد در واقع ابتدا عاملی که برای قیمت گذاری نبات می توان بر آن نهاد کیفیت نبات می باشد.

در بازار انواع قیمت نبات چوبی را می توانید مشاهده فرمایید که بنا بر دلایل مختلفی می توان آنها را تعیین کننده و ملاک قرار داد در واقع ابتدا عاملی که برای قیمت گذاری نبات می توان بر آن نهاد کیفیت نبات می باشد و پس از آن اضافه کردن نوع مواد می باشد. مانند زعفران و دیگر چیزها، نکته بعدی که بسیار تاثیر گذار می باشد برند و بسته بندی محصول می باشد. شما زمانی که یک بسته بندی بسیار شکیلی از نبات را می بینید متوجه می شوید که با کیفیت یکسان اما بسیار گران تر می باشد که دلیل اش بسته بندی آن است. امروزه نبات را در مکانهای زیارتی بیشتر خواهید دید و به گونه ای یک سوغاتی زیارتی سیاحتی محسوب می شود. خیلی از افرادی که دچار دل درد و اینجور مسائل شده اند را خواهید دید که از نبات استفاده می کنند زیرا نبات می تواند بهترین خوراک برای التهابات معده و دستگاه گوارش باشد. دلیل اصلی این خواص را تحقیقات علمی هنوز نشان نداده است اما با بررسیهای به دست آمده که به صورت تجربی بوده است خواص بیشماری را برای نبات در نظر گرفته اند. در واقع این عامل به این دلیل است که زمانی که قند و شکر را جوشانده و با آب حل نموده باعث می شود که بلورهای شکر و قند دارای طبع گرم شوند و طبع گرم هم برای بدن بسیار مفید خواهد بود، در حقیقت خوراک اصلی نبات ترکیب آن با چای سیاه و دمنوش در جهت شیرین می باشد.

نبات چوبی گیاهی

محصولی که ما در اینجا در موردش صحبت می کنیم نبات چوبی گیاهی اعلا است که کاملا گیاهی بوده و از نیشکر بدست می آید و قیمت مناسبی دارد و ۱۰ طعم متنوع آن که طرفداران زیادی دارد را معرفی می کنیم. ماده ی تشکیل دهنده ی آن ساکاروزاست که با قند وشکر یکی است،از خواص نبات ،بسیار مقوی و نشاط آور بودن،ضد نفخ،ملین و مدربودن آن است. نبات از دیر هضم شدن غذا جلوگیری می کند و همچنین در تسکین درد معده و درد های ناشی از انقباض ماهیچه ها در بدن جلوگیری می کند همچنین مصرف این خوشمزه ی گران بعداز تنگی نفس،تپش قلب،جاری شدن آب بزاق از دهان هم که یکی از نشانه های سردی در بدن هم هست مخصوصا در انتهای روز جلوگیری میکند.

نبات همچنین از تولید کرم های کدو در معده و انتهای روده بزرگ و کرمک پیشگیری می کند. مصرف آب جوش با مقداری نبات ساده از درد های کمر و پا تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند. از آنجایی که از نشانه های بلغم،نقرس،فلج شدن قسمت های از بدن پیسی،لقوه و رعشه است مصرف آب جوش نبات،نبات داغ و چای نبات توصیه می گردد. همچنین با نبات می شود در پختن کاچی که یکی از غذا های بسیار مقوی برای بدن های ضعیف و در هنگام سیکل های ماهانه در خانمها و زنان بعد از زایمان و ازدیاد شیر مادران است که هم خیلی مفید و هم خیلی مقوی است استفاده کرد‌.

طرز تهیه نبات چوبی خانگی

از جمله مزایای نبات چوبی این مسئله می باشد که برای پذیرایی از میهمانان و استفاده شخصی مناسب است و در طعم های متنوعی می تواند تهیه شود. تهیه نبات چوبی خانگی به صورت طبیعی انجام می شود اما در تشکیل سریع تر بلور های نبات، در هنگام تهیه نبات چوبی صنعتی جهت سرعت بخشیدن به روند شکل گیری بلور از ترکیبات گوناگونی استفاده می شود. برای تهیه نبات به صورت خانگی می توانید این محصول را در طعم های مختلف همگام با سلیقه و ذائقه خود همچنین اطرافیانتان تهیه کنید. طرز تهیه نبات خانگی بسیار راحت می باشد برای انجام این کار در ابتدا باید آب را به اندازه ی یک واحد و شکر را به اندازه سه واحد جدا کرده سپس آب را بجوشانید و مرحله به مرحله شکر را اضافه کنید.

به این مسئله توجه کنید که حل شدن شکر زمان بر می باشد، این کار را تا جای ادامه می دهید تا محلولی اشباع و غلیظ شده ای بدست آورید، در این حالت ممکن است شکر به صورت حل نشده کف ظرف باقی بماند، با حرارت دادن بیشتر کاملا آن را حل کنید. محلول بدست آمده را درون ظرف شیشه ای قرار دهید سیخ های چوبی را به آب آغشته و در شکر بغلطانید و فرصت دهید تا خشک شود، در نهایت سیخ ها را به همراه گیره بر روی لبه ظرف قرار بدهید تا سیخ در محلول آب و شکر قرار گیرد. بین ۵ تا ۱۴ روز زمان برای تشکیل نبات متغیر است، وقتی بلور های تشکیل شده بر روی چوب به اندازه کافی ضخیم شد، می توانید نبات چوبی تک نفره  را از ظرف خارج کنید. نبات به دلیل دارا بودن رطوبت بسیار کمتری که نسبت به قند و شکر دارد، بافتی مستحکم تر و سختی داشته همچنین شیرین تر می باشد؛ در نتیجه مصرف آن برای افراد چاق و دیابتی منع شده است.

Share