تقوی در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان:

فعالیت های کتابخانه های گیلان در همه حوزه ها بصورت هدفمند دنبال می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار با رئیس حوزه هنری استان گیلان ضمن اشاره به برنامه ها و فعالیت های متنوع کتابخانه های عمومی گیلان گفت: فعالیت های این مجموعه در همه حوزه ها بصورت هدفمند دنبال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دیروز چهارشنبه (۶مهر) با رسول منفرد، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این دیدار که با همراهی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی رشت و مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان و در دفتر رئیس حوزه هنری گیلان صورت پذیرفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه فرهنگ مطالعه در جامعه و نیز تلفیق هنر با فرهنگ برای سهولت اشاعه آن، کتاب و کتابخوانی را مقوله‌ای مهم و دارای اعتبار و درجه بالا در نزد معظم له عنوان کرد.

یاسر تقوی کتابخانه‌های عمومی را دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه ترویج فرهنگ عمومی دانست و با بیان اینکه این مجموعه برای افراد مختلف جامعه دارای برنامه‌های مدونی است از ایجاد بخش‌های کودک مستقل در همه کتابخانه‌های عمومی استان و نیز ایجاد ۴ باب کتابخانه ویژه مادر و کودک در شهرهای رشت، بندر انزلی، صومعه سرا و شفت را به عنوان مکانی برای آموزش مهارت مطالعه به مادران و کودکان ارزیابی کرد.

تقوی به لزوم هم افزایی دستگاه‌ها بویژه نهادهای فرهنگی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه کتاب و کتابخوانی سخن گفت و بر آمادگی کتابخانه‌های عمومی برای هرنوع همکاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و هنری برای رسیدن به این هدف تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین مراجعه بیش از۶۰ هزار نفر مخاطب به کتابخانه‌های عمومی را ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری محافل فرهنگی در این مراکز توصیف کرد و با بیان اینکه فعالیت‌های کتابخانه‌ها در همه حوزه‌ها بصورت هدفمند دنبال می‌شود، اقدامات موازی برخی از دستگاه‌های فرهنگی را عامل بازدارنده در راستای توسعه فرهنگی جامعه دانست و بر ضورت تعامل و همکاری بیشتر این نهادها با مجموعه کتابخانه‌ها تاکید کرد.

یاسر تقوی در ادامه بسط و گسترش مسائل تربیتی بویژه در بین جوانان و نوجوانان را مسئله‌ای مهم توصیف کرد و با اشاره به وقایع تاسف بار اخیر در برخی از شهرهای کشور این معضلات را ناشی از ناکافی بودن تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی در الگوسازی موفق در بین این قشر از جامعه دانست.

منفرد: نشست‌های کتاب خوان از برنامه‌های تاثیرگذار برای ایجاد دغدغه کتابخوانی است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی خود برای هرنوع همکاری در حوزه ترویج فرهنگی مطالعه و کتابخوانی در گیلان یکی ازمهمترین اقدامات مجموعه خود در این حوزه را ایجاد کتابخانه تخصصی گیلانشناسی با بیش از ۱۵۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مرتبط با استان گیلان برای استفاده و بهره برداری پژوهشگران و گیلان‌شناسان عنوان کرد.

رسول منفرد همچنین با تمجید از اقدامات خوب کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در برگزاری محافل منظم کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم، از برگزاری نشست‌های کتاب خوان به عنوان یکی از برنامه‌های تاثیرگذار برای ایجاد دغدغه کتابخوانی یاد کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود ساخت و تهیه انیمیشن در موضوعات اجتماعی نظیر حفظ محیط زیست، فرهنگی عمومی و. . را از دیگر اقدامات مجموعه خود در ماه‌های اخیر توصیف کرد.
گفتنی است برگزاری محفل کتابخوانی زیر بیرق خورشید با معرفی کتاب از سوی شعرا و مداحان آیینی استان گیلان، از برنامه‌های مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و حوزه هنری انقلاب اسلامی در سال جاری بود.

Share