با حضور جمعی از مسئولان؛

رژه ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی+ تصاویر

 مراسم رژه ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، صبح امروز پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ در محل این سازمان واقع در میدان انتظام با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رژه ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی صبح امروز به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی برگزار شد.

 مراسم رژه ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، صبح امروز پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ در محل این سازمان واقع در میدان انتظام با حضور جبار کوچکی‌نژاد و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، نادر حسینی، رضا عاشری، مجید عزیزی، هادی رمضانی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این مراسم ضمن عرض خدا قوت به همه کارکنان این سازمان اظهار داشت: دست بوس تک تک آتش نشانان هستم که در تمام روزهای اخیر و در طول تابستان با فداکاری خاصی صادقانه به مردم خدمت کردند.

شهردار رشت تصریح کرد: همیشه قدردان زحمات آتش‌نشانان بوده و هستیم و میدانیم که کار این عزیزان تا چه اندازه حائز اهمیت است و ما توان پاسخگویی و اجر نهادن زحمات آنان را آنگونه که باید و شاید نداریم اما تلاش داریم با کنار زدن مشکلات و کمبودها و حمایت قانونگذار، مجلس و دستگاههای نظارتی ذره‌ای از زحمات کارکنان خدوم آتش نشانی را جبران کنیم.

آتش نشانان با استقبال آگاهانه از خطر، تنها به نجات جان همنوع می‌اندیشند

حمیدرضا امام پناهی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ناجیان بی‌ادعای جان مردم، دوران جنگ تحمیلی بخصوص حادثه بمباران پالایشگاه آبادان در هفتم مهر ۱۳۵۹ و آتش سوزی ساختمان پلاسکو را دو نمونه برجسته از فداکاری‌های آتش‌نشانان پرافتخار ایران اسلامی دانست.

وی با اشاره به قدمت قریب به یک قرنی تاسیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت، ایمنی و پیشگیری را دو اصل مهم در کاهش خسارات، حفاظت از جان و اموال مردم و نگهداری از محیط زیست در وقوع حوادث برشمرد.

امام پناهی با اشاره به استقبال آگاهانه آتش‌نشانان از خطر به خاطر نجات جان همنوعان، خاطرنشان کرد: این قشر زحمتکش به اقتضای شغل پر استرس، سخت و فداکارانه‌ای که دارند مورد خطاب این آیه شریفه‌اند که می‌فرماید: «و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا» (هرکس جان کسی را نجات دهد گویا جان همه انسانها را نجات داده است).

فرماندار رشت با یادآوری این مطلب که همه اذعان داریم که خطر همیشه و همه جا در کمین می‌باشد، تصریح کرد: ارزش کار آتش نشانان زمانی درک می‌شود که بدانیم همپای وجود همیشگی خطر، انسان‌هایی هستند که همواره آماده ایثار و از خود گذشتگی برای نجات جان هموطنان می‌باشند.

۸ سال فاصله عمر مفید تجهیزات آتش نشانی رشت تا استاندارد جهانی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: سال‌های گذشته میانگین سنی تجهیزات ما ۱۸ تا ۲۰ سال بود که با خرید تجهیزات جدید سعی کردیم این فاصله را به استاندارد جهانی که ۵ تا ۸ سال است نزدیکتر کنیم.

شهرام مومنی افزود: رشت ۱۴ ایستگاه آتش نشانی دارد و قرار است به زودی ۲ ایستگاه دیگر در بلوار خرمشهر و مسکن مهر رشت راه اندازی شود.

سازمان آتش نشانی رشت ۳۸۷ آتش نشان دارد.

Share