به مناسبت روز روستا و عشایر

بهره برداری از بیش از ۱۰۰ طرح صنایع دستی، گردشگری، عمرانی و کشاورزی

به مناسبت روز روستا و عشایر با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان در قاسم آباد چابکسر، ۱۲۶ طرح صنایع دستی، گردشگری، عمرانی و کشاورزی روستاهای استان و به صورت ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت روز روستا و عشایر با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان در قاسم آباد چابکسر، ۱۲۶ طرح صنایع دستی، گردشگری، عمرانی و کشاورزی روستاهای استان و به صورت ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه این طرح‌ها در روستاهای گیلان با سرمایه‌گذاری ۱۶۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها در مجموع برای ۲۹۹ نفر در روستاهای استان بصورت مستقیم شغل ایجاد شد.

اسدالله عباسی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری که به مناسبت روز روستا و عشایر با حضور تولیدکنندگان و هنرمندان روستاهای سراسر استان در قاسم آباد سفلی بخش چابکسر برپا شده با بیان اینکه باید به همه ظرفیت‌های روستائیان توجه شود افزود: روستائیان در تولید محصولات گوناگون و همچنین تامین امنیت غذایی کشور نقش موثری دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع دستی برگرفته از ذوق و هنر روستائیان است تصریح کرد: دستان هنرمند روستائیان کاملا محسوس و مشهود است به طوری که هر روستا دارای یک قابلیت بوده که باید این قابلیت‌ها شناسایی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه قابلیت روستاها پس از شناسایی و احیاء آن باید مورد توجه قرار گیرد گفت: این قابلیت‌ها در جاهایی بصورت موزه حفظ شده و بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی نیز مورد نظر باشد تا این عزیزان محصولات‌شان را عرضه نمایند.

اسدالله عباسی همچنین با اشاره به اینکه از مجموع دو هزار روستا در استان در ۶۰۰ روستا موضوع تفکیک زباله از مبدا با جدیت در حال انجام است اضافه کرد: این کار توسط مردم و گروه‌های مردم نهاد در حال انجام است که باید آن را ترویج کنیم.

همچنین به مناسبت روز روستا و عشایر نمایشگاهی با ۲۶ غرفه شامل تولیدات صنایع دستی، محصولات غذایی و دیگر تولیدات روستایی استان به مدت ۳ روز در روستای قاسم آباد سفلی بخش چابکسر برپا شده است.

Share