تخریب و شکستگی جدی لوله‌ها و ورود خسارت به لوله‌های اصلی آب و فاضلاب

بازدید بازرس کل گیلان از پروژه راهسازی و حفر تونل در شهرستان رودبار

در بازدید بازرس کل استان گیلان که با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب استان، نماینده وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار پروژه و… انجام شد، مسئولان آبفای استان، اعلام کردند انفجارهای مکرر صورت گرفته از سوی پیمانکار باعث تخریب و شکستگی جدی لوله‌ها و ورود خسارت به لوله‌های اصلی آب و فاضلاب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی، در راستای تقویت نظارت‌ها و با توجه به گزارشات واصله در خصوص بروز خسارت‌های ناشی از اقدامات راهسازی در محدوده رودبار، بازرس کل گیلان از پروژه حفر تونل ۷ کیلومتری در محدوده شهرستان رودبار بازدید کرد.

در بازدید سجاد ده ده جانی، بازرس کل استان گیلان که با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب استان، نماینده وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار پروژه و… انجام شد، مسئولان آبفای استان، اعلام کردند انفجارهای مکرر صورت گرفته از سوی پیمانکار باعث تخریب و شکستگی جدی لوله‌ها و ورود خسارت به لوله‌های اصلی آب و فاضلاب شده است.

بر اساس این گزارش در اثر این بی‌احتیاطی‌ها که از دو سال پیش اتفاق افتاده آب شرب تصفیه شده به میزان ۲۲ لیتر در ثانیه از چند سال پیش هدر رفته و دلیل این ادعا این بود که آب ورودی و پمپاژ آن با خروجی این شریان همخوانی نداشت به طوری که روزانه بیش از ۱۷۰۰ متر مکعب هدر رفت آب گزارش می‌شد.

همچنین شکستگی لوله موجب نفوذ آب به جداره تونل و ریزش آن به داخل تونل شده که یقیناً تاثیر قابل توجهی بر استحکام بنا و به مرور زمان فرسایش تونل در حال ساخت خواهد داشت.

در عین حال این بی‌احتیاطی باعث کمبود قابل توجه فشارآب تصفیه شده در روستاهای آن شهرستان و نارضایتی اهالی شده است.

در جریان این بازدید مقرر شد آب و فاضلاب استان به قید فوریت نسبت به انجام رادیوگرافی و پرتو نگاری صنعتی به منظور تشخیص دقیق محل نشتی و میزان شکستگی لوله‌ها اقدام کند.

همچنین پیمانکار پروژه نیز باید نسبت به ترمیم آن اقدام و گزارشات هفتگی به بازرسی کل گیلان منعکس شود. لازم به ذکر است تکمیل این پروژه تاثیر قابل توجهی در کاهش ترافیک و سوخت و سوانح جاده‌ای در محور مواصلاتی منجیل و رودبار به مرکز استان به همراه خواهد داشت.

Share