یک استاد دانشگاه: وجود جریان غرب‌گرا در بدنه دانشگاه‌ها عامل برخی اتفاقات اخیر است

ایجاد آشوب در کشور می‌توانست به اجرایی شدن برنامه صهیونیستی ترکی در مرزهای شمالی کمک‌ کند

علی مرتضی پور، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ریشه آشوبات اخیر و اتفاقات رخ داده در برخی از دانشگاه‌های کشور را وجود جریان غرب‌گرا در بدنه دانشگاه‌ها دانست و گفت: برخی از افرادی که در فتنه سال ۸۸ نقش داشتند بیانیه دانشجویان را تنظیم و اساتید را از حضور در کلاس‌های درس منع می‌کنند لذا ریشه این اتفاقات مشخص است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، علی مرتضی پور استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه استکبار و رسانه‌های معاند به دنبال نفوذ به قشر نوجوان و جوان در راستای ایجاد آشوب در کشور است، اظهار کرد: غرب در چند سال اخیر در تلاش بود از طریق نفوذ به قشر نوجوان و جوان که تحلیل درستی از شرایط ایران و منطفه ندارد در جمهوری اسلامی ایجاد آشوب کند و این امر با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها قابل پیش‌بینی بود.

وی با اشاره به میزان تأثیر فوت خانم مهسا امینی در ایجاد آشوب در کشور گفت: استکبار و برخی گروهک‌های تروریستی و منافقین به دنبال بهانه برای ایجاد آشوب در کشور بودند و فوت خانم مهسا امینی، بهترین فرصت برای اجرایی شدن پروژه ایجاد اغتشاش در کشور بوده است.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اذعان به اینکه یکی از پروژه‌های دشمن برای ایجاد اغتشاش در کشور بعد از فوت خانم مهسا امینی، دانشگاه بود، تصریح کرد: در چند سال اخیر به جزء در یک دوره، غالب فضای سیاسی دانشگاه در دست اصلاح طلبان بوده و آنها دانشگاه را به نوعی حیات خلوت خود می‌دانند لذا دشمن با آگاهی از این مسئله سعی داشت آشوب در کشور را از طریق دانشگاه رقم بزند زیرا برخی از اصلاح طلبان تأثیر زیادی بر روی قشر دانشجو دارند.

مرتضی پور با اشاره به چرایی استفاده از سلبریتی در تشویق جوانان به ایجاد آشوب در کشور بیان کرد: سعید حجاریان مغز متفکر جریان اصلاحات چندی پیش گفت که ما حرف خود را از طریق سلبریتی‌ها می‌زنیم و دقیقاً در آشوبات اخیر شاهد این اتفاق بودیم و در مواقع بازی‌گردان این اتفاقات اصلاحات بوده و خوراک سوژه‌ای آنها هم از خارج کشور وارد می‌شود.

وی ریشه آشوبات اخیر و اتفاقات رخ داده در برخی از دانشگاه‌های کشور را وجود جریان غرب‌گرا در بدنه دانشگاه‌ها دانست و افزود: برخی از افرادی که در فتنه سال ۸۸ نقش داشتند بیانیه دانشجویان را تنظیم و اساتید را از حضور در کلاس‌های درس منع می‌کنند لذا ریشه این اتفاقات مشخص و قطعاً بسیج اساتید و دانشجویی اجازه چنین کاری را به جریانات غرب‌گرا نخواهد داد.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ارتباط ایجاد آشوب در جمهوری اسلامی با جنگ آذربایجان و ارمنستان اضافه کرد: آذربایجان با تحریک رژیم صهیونیستی و ترکیه سعی دارد مرز چند صد ساله ایران با ارمنستان را قطع کند، لذا ایجاد آشوب در کشور می‌توانست به اجرایی شدن برنامه صهیونیستی ترکی در مرزهای شمالی کشور کمک‌ کند.

مرتضی‌پور با بیان اینکه استکبار و حامیان داخلی آنها به دنبال ایجاد نا امیدی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیوستن به اتحادیه شانگهای، دست بالا را در مذاکرات برجام دارد به این منظور آشوب در کشور می‌توانست نگاه‌ها را به جمهوری اسلامی تغییر دهد.

Share