تحلیل بیژن عبدالکریمی از ناآرامی‌های شهریور ۱۴۰۱

نباید برای حفظ مصلحت تا آنجا حقایق را دور نگاه داشت که نتوان پاسخ مناسبی داد

بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه و جامعه شناس اظهار کرد: نظام معرفتی بر پایه شناخت هویت نسل جوان می‌تواند ابزاری برای برقراری ارتباط فراهم کند تا جوانان همچنان آینده خود را به پیشرفت و توسعه کشور وابسته بدانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «بیژن عبدالکریمی»، استاد دانشگاه و جامعه شناس که دیدگاه‌های نوگرایانه او در خصوص تحولات اجتماعی، به‌ویژه در سطح نخبگان و جامعه دانشگاهی بسیار مورد توجه است در مصاحبه با نورنیوز گفت: حفظ نسل جوان به عنوان سرمایه اجتماعی کشور باید اولویت اول کشور باشد.

عبدالکریمی با تشریح  اینکه مشکلات اجتماعی جوانان راه را برای شکل‌گیری یک نظام پیوسته و درهم تنیده بین جوانان و ارکان کشور ناهموار کرده است خاطر نشان کرد: طبقه متوسط امید برای ساخت آینده را تا حدی از دست داده است و در این شرایط باید با زبانی نو وارد گفتمانی شد که حمایت مردم را در پی داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به نبود یک گفتمان تراز انقلاب در برقراری ارتباط با نسل جوان تأکید کرد: هنوز اراده سیاسی برای یافتن ابزار ارتباطی جدید شکل نگرفته است و متولیان کشور به صورت سنتی همچنان با استفاده از زور و نیروهای انتظامی به دنبال ایجاد نظم هستند.

او اظهار کرد: با وجود همه مشکلات معیشتی مردم ایران همچنان با صبر به انجام امور می‌پردازند و این خود نشان از عقلانیت و خرد ملی مردم ایران است که تا کنون مانع ایجاد  شکاف در میان آنها شده‌ است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: نباید برای حفظ مصلحت تا آنجا حقایقی را از دید جامعه دور نگاه داشت که دیگر نتوان پاسخ مناسب برای اتفاقات ارائه کرد.

او بروز برخی حوادث را اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: حوادث جزئی از زندگی اجتماعی مردم است و ملاک مناسبی برای برچسب زدن و جداسازی نیستند.

عبدالکریمی با بیان اینکه نیازمند یک نظام وجودشناختی در کشور هستیم گفت: نظام معرفتی بر پایه شناخت هویت نسل جوان می‌تواند ابزاری برای برقراری ارتباط فراهم کند تا جوانان همچنان آینده خود را به پیشرفت و توسعه کشور وابسته بدانند.

Share