فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

۱۷ قلم شیء عتیقه در ماسال کشف شد

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۷ قلم شیء عتیقه مربوط به عصر آهن و دوره اسلامی در شهرستان ماسال خبر داد و افزود: متهم ۴۱ ساله این پرونده دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۷ قلم شیء عتیقه مربوط به عصر آهن و دوره اسلامی در شهرستان ماسال خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران انتظامی شهرستان ماسال پس از اقدامات فنی و پلیسی، قاچاقچی اشیاء عتیقه را در این شهرستان شناسایی کردند افزود: با هماهنگی قضایی در بازرسی از منزل این فرد، ۷ عدد سکه نقره و نیکل، ۶ عدد مهره عقیق، ۲ عدد زنگوله مسی، یک عدد خشت آجرنما و یک عدد تن‌پوشه و ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ۹۸ عدد فشنگ مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری متهم ۴۱ ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضایی خبر داد و بیان داشت: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء کشف شده مربوط به عصر آهن و دوره اسلامی بوده و ارزش آن‌ها در دست بررسی است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اشاره به اینکه قاچاق آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share