در دیدار عیسی فرهادی با معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح شد؛

۱۱ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی در زمینه‌های فناوری اطلاعات و کسب وکارهای نوین مشغول به فعالیت می‌باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای اجرای شعار سال ۱۴۰۱ یعنی تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی، عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور دیدار کرده و در خصوص سازوکارهای بازتعریف و توسعه همکاری‌های دو جانبه به تبادل نظر پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با ارائه تحلیلی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در منطقه متبوع خود در حوزه‌های ترانزیتی، گردشگری، توانمندی‌های تولیدی-صنعتی و فعالیت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی در زمینه‌های فناوری اطلاعات و کسب وکارهای نوین؛ تولیدکننده دستگاه عیب‌یاب خودرو؛ فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی؛ تولیدکننده لوازم آزمایشگاهی و پرینترهای سه بعدی؛ طراح و ساخت جت پرینترهای صنعتی و دستگاه‌های آنالایزر و کنترل کننده آنلاین آب؛ مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی با اشاره به اهمیت اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و نقش آن در توسعه فعالیت‌های ترانزیتی خواستار گسترش همکاری فی مابین با محوریت حمایت از شرکت‌های نوآور، فناورو دانش بنیان شد و افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی ارتباطی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و به ویژه روسیه، این منطقه می‌تواند به مرکز همکاری‌ها با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حوزه‌های دانش بنیان، تبدیل شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تصریح برآشنایی خود با ظرفیت‌های بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی در حوزه‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین تصریح کرد: فرصت‌های خوبی برای همکاری دو جانبه در زمینه حمایت از شرکت‌های نوین در زمینه تجاری‌سازی محصولات و فناوری وجود دارد و این مهم با توجه به توانمندی‌های موجود در منطقه آزاد انزلی قابل پیگیری و همکاری است.

وی با اعلام موافقت برای برای بازتعریف و اجرای توافقنامه منعقده با سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: با تعیین سازوکار و سرفصل‌های همکاری براساس توانمندی‌های دو طرف، ظرفیت مناسبی جهت حضور برندهای فعال در بخش نرم افزاری و کسب و کارهای اینترنتی را در منطقه آزاد انزلی فرآهم نمود.

لازم به ذکر است هم اکنون حدود یکصد شرکت نوآور و فناور نیز در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت می‌باشند و این سازمان در مسیر حمایت از فعالیت‌های دانش پایه، رویداد نوآوری، فناوری هوانوردی کشور را با سازمان صنایع هوایی در دست اقدام دارد.

در این دیدار که معاونین معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و مشاور مدیرعامل و مسئول دفتر تهران سازمان حضور داشتند، مقرر شد دو طرف در خصوص عملیاتی‌سازی مباحث مطروحه و مورد توافق با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته باشند.

Share