با تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک؛

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک شد | مدیر جنجالی باز هم پست گرفت

با تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، سید مناف هاشمی استاندار معزول گلستان به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز و با حضور اعضای جدید برگزار شد که طی آن حاضرین سید مناف هاشمی را به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک انتخاب و معرفی کردند.

ضمنا در این نشست سید محمد بابایی بعنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

اعضای هیئت اجرایی در ادامه دومین نشست خود از فعالیت‌های ارزنده پیمان فخری در مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و سرپرستی کاروان اعزامی به هانگژو تقدیر و تشکر کرده و با مرخصی یکساله وی موافقت کردند.

در این نشست، محمود خسروی‌وفا ریاست کمیته، سعیدی سرپرست دبیر کلی، غلامرضا نوروزی و مهین فرهادی‌زاد نواب رئیس کمیته، علیرضا پاکدل، علیرضا سهرابیان، غلامرضا شعبانی‌بهار، مهرداد علی‌قارداشی، حمید عزیزی و بهداد سلیمی حضور داشتند.

مردی که در همه دولت ها پست گرفت

مناف هاشمی در دولت اصلاحات مدیرکل دفتر برنامه و بودجهٔ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود. هاشمی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، مسئولیت‌هایی همچون معاونت برنامه‌ریزی و توسعهٔ شهری، قائم‌مقام معاونت خدمات شهری مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر عهده داشت. او در سال ۱۳۹۲ برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، از معاونت شهرداری تهران استعفا داد.

هاشمی در دولت یازدهم، به معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و در پی استعفای وزیر وقت ورزش و جوانان؛ محمود گودرزی، مدتی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان را نیز بر عهده داشت. مناف هاشمی، در جلسه هیئت دولت که در تاریخ نوزدهم مهرماه ۱۳۹۶ به ریاست حسن روحانی برگزار گردید، به عنوان هشتمین استاندار گلستان تعیین شد
در پی وقوع سیل در بخش‌هایی از استان گلستان، در فروردین ماه ۱۳۹۸ و بروز خسارات ناشی از آن و مدیریت نامطلوب بحران و بروز مشکلات در امداد رسانی به مناطق آسیب دیده، غیبت مناف هاشمی، استاندار گلستان در جلسات مدیریت بحران و عدم حضور وی در مناطق سیل‌زده، جنجال آفرین شد. ساعاتی بعد مشخص شد که مناف هاشمی، در ایران حضور ندارد و در خارج کشور است.

مناف هاشمی در خصوص علت غیبت خود در روز اول فروردین ۱۳۹۸ و حضور در خارج از کشور در زمان سیل گلستان ادعا کرد که به دلیل درمان جراحات ناشی از حمله شیمیایی در زمان جنگ ایران و عراق حضور نداشته‌است. وی در روز سوم فرودین، به دلیل غیبت و عدم رسیدگی به سیل‌زدگان، توسط اسحاق جهانگیری از کار برکنار شد.

همچنین علیرضا زاکانی شهردار تهران در حکمی مناف هاشمی را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران منصوب کرد.

Share