نماینده لاهیجان و سیاهکل در جمع خبرنگاران؛

مدیران یا خودسانسوری می‌کردند یا شاخص‌سازی | مفاخر سیاهکل و لاهیجان تجلیل می‌شوند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسول فرخی با بیان اینکه احداث مجتمع فرهنگی لاهیجان با اعتبارات استانی توهین به مردم بود؛ اظهار کرد: در گذشته مدیران یا خودسانسوری می کردند یا شاخص سازی.

سینا هوشمند، دیارمیرزا، رسول فرخی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز دنیا به سمت توسعه پایدار قرار دارد، اظهار داشت: اگر از ظرفیت های خدادادی به خوبی استفاده نکنیم؛ فرصتها و تهدیدها را نشناسیم و نسبت به داشته های خود آگاه نباشیم اقدام مناسبی انجام نداده و به سمت توسعه پایدار حرکت نکرده ایم.

نماینده لاهیجان و سیاهکل نقش خبرنگاران را در مسیر رسیدن به توسعه پایدار ارزشمند و مهم ارزیابی کرد و گفت: نگرش خبرنگاران و انعکاس واقعیت ها حائز اهمیت است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به شناسایی فرصتها و تهدیدهای دو شهرستان سیاهکل و لاهیجان و بررسی وضعیت موجود این دو شهرستان اظهار کرد: بهداشت و درمان نیاز اساسی مردم این دو شهرستان است.

فرخی ادامه داد: طبق چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه های توسعه قرار بود دو بیمارستان تجهیز و یک بیمارستان عمومی تاسیس شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و دو بیمارستان را ادغام کردند و بیمارستان پیروز را زمانی که آماده نبود تحویل دادند و بیمارستان قدیمی نیز از چرخه درمان حذف شد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با اشاره به رایزنی های خود با نمکی وزیر وقت بهداشت یادآور شد: قرار بود بیمارستان سابق به چرخه درمان باز گردد که پس از تغییر دولت بیمارستان ۲۲ آبان به مرکز جراحی محدود و بیمارستان سیدالشهدا به مرکز سرطان شناسی تبدیل شد و مشکلات بیمارستان پیروز نیز با هزینه ۳۰ میلیارد تومانی ارتش برطرف شد.

فرخی در رابطه با شهرستان سیاهکل اظهار کرد: بیمارستان این شهرستان در حد درمانگاه بود که با تلاشهای صورت گرفته متخصص جذب شدند و امکانات بیمارستان نیز افزایش یافت.

وی افزود: همچنین برای مرکز بهداشت دیلمان نیز با توجه به فرسودگی آنجا مجوز بیمارستان محلی را گرفتیم.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه هنوز ایجاد بیمارستان قلب در لاهیجان به نتیجه نرسیده، افزود: رایزنی ها در این ارتباط ادامه دارد.

پیشرفت ۸۵ درصدی میدان گیل لاهیجان

به گزارش دیارمیرزا، فرخی در بخش دیگری از اظهارات خود به پروژه میدان گیل لاهیجان اشاره کرد و افزود: این میدان در هنگام ابتدای فعالیت من صرفا ۴ تا ستون داشت و هیچ مسیری نیز آزاد نبود و درخواست پیمانکار از من نیز اجرای ماده ۴۸ برای این پروژه بود.

وی با اشاره به دریافت اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومانی در کنار رفع معارضات پروژه اظهار کرد: الحمدالله این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تلاش ما از طریق ماده ۵۶ از محل وام تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه دریافت شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در رابطه با محور بازکیاگوراب به سیاهکل نیز با بیان اینکه اعتبارات دولتی این مسیر تنها یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود، یادآور شد: با این اعتبارات تا ۲۰ سال دیگر هم هیچ اتفاقی رخ نمی داد.

فرخی با اشاره به استفاده از ماده ۵۶ برای این پروژه اظهار کرد: مسوولان دولتی و بانک مجاب شدند که ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این پروژه پرداخت کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یکی از مشکلات اساسی منطقه را کارخانه سیمان دیلمان دانست و گفت: در دو مرحله مجموعا ۴۰ میلیارد تومان برای جاده این کارخانه دریافت شده اما روند کارهای اجرایی کند است.

وی در رابطه با سنگر – سراوان – سیاهکل را در اسم اتوبان اما در عمل قتلگاه عنوان کرد و گفت: دستور روشنایی این مجوز صادر شده و بحث زیرگذر و روگذر مجوز نیز در دستور کار است تا بلکه تلفات این مسیر کاسته شود.

فرخی در رابطه با محور جاده ابریشم بین دو استان گیلان و قزوین و پیمان نامه ای که سال گذشته در این رابطه به امضا رسید، افزود: برای جاده سیاهکل_ دیلمان _ کلیشم و مسیر راه ابریشم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.

احداث مجتمع فرهنگی لاهیجان با اعتبارات استانی توهین به مردم بود

به گزارش دیارمیرزا، عضو مجمع نمایندگان گیلان در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسبی جاده های روستایی یادآور شد: اعتبارات جاده های روستایی به صورت استانی است و این اعتبارات نیز به صورت قطره چکانی تخصیص پیدا می کند و حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای این جاده ها امسال وجود داشت که پس از طرح سوال، استیضاح و تذکر اعتبارات ملی خوبی در قالب‌های مختلف برای راه های روستایی دو شهرستان اخذ شد.

فرخی با اشاره به طولانی شدن روند احداث مجتمع فرهنگی لاهیجان گفت: این پروژه استانی دیده شده بود و نمیشد از اعتبارات ملی برای تکمیل آن استفاده کرد اما به وزیر وقت فرهنگ و ارشاد گفتم که شما به فرهنگی ترین شهرستان در گیلان با تعریف این پروژه توهین کردید و ۲۰ سال احداث آن طول کشیده است.

وی افزود: در جلسه اخیر به من قول داده اند که فاز اول ۲۲ بهمن افتتاح شود وگرنه با منابع استانی تا ۱۰۰ سال آینده هم این پروژه تکمیل نمی شود.

نماینده لاهیجان و سیاهکل درباره مجموع هنری سیاهکل به عنوان سینمای دولتی استان گفت: اعتبارات لازم اخذ شده و قرار است سال آینده افتتاح شود و از مدیر ذیربط میخواهم که به صورت جدی پیگیری کند.

 اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای شناخت مفاخر شهرستان های سیاهکل و لاهیجان

فرخی با تاکید بر لزوم شناخت دقیق از تاریخ منطقه گفت: هرجامعه ای اگر تاریخ خود شناخت کافی نداشته باشد پیشرفتی نخواهد کرد و در این همین راستا برگزاری کنگره آل بویه در دستور کار قرار گرفته است و اعتبارات آن نیز تامین شده است.

وی از اخذ اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای شناخت مفاخر شهرستان های سیاهکل و لاهیجان خبر داد و گفت: از مفاخر این دو شهرستان تجلیل خواهد شد و آنها را به مردم کمی شناسانیم تا مردم بدانند چه کسانی برای آنها زحمت کشیده اند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه برای دانشگاه آزاد لاهیجان به دنبال پژوهشکده هواشناسی هستیم که این موضوع در دست بررسی است و امیدوارم رییس دانشگاه آزاد کشور نیز کمک کند.

فرخی با بیان اینکه در دیلمان ۷۲ نوع گیاه دارویی وجود دارد، گفت: به دنبال ایجاد دو دانشگاه آزاد و شهید رجایی در این منطقه هستیم.

مدیران یا خودسانسوری می کردند یا شاخص سازی

به گزارش دیارمیرزا، عضو مجمع نمایندگان گیلان در پسماند و آب را دو موضوع مهم در گیلان دانست و گفت: مشکلات ما در این حوزه ها هر روز بیشتر می شود و افزایش جمعیت، استفاده بی رویه، فرهنگ مصرف غلط از عوامل ایجاد مشکلات هستند.

فرخی با اشاره به اینکه حوزه برخورداری شهرستان لاهیجان و سیاهکل ۷۷ درصد است و میانگین کشوری ۷۵ درصد است، افزود: این درحالی است که ۷۰ روستای لاهیجان و ۶۵ روستای سیاهکل تنش آبی ۸۰ درصد داریم و اینگونه شاخص سازی سبب شده که از مواهب اعتباری نتوانیم استفاده کنیم.

نماینده لاهیجان و سیاهکل گفت: گفته شد که در صورت اجرای پروژه میانگین کشوری بهم میخورد اما مردم چه گناهی کرده اند که باید با مشکل آبی مواجه شوند؟! در نهایت تهدید کردم که اگر مشکلات تنش آبی حل نشود به قوه قضاییه شکایت خواهم کرد. مسئولان باید راهکاری پیدا کنند تا از اعتبارات محرومیت زدایی و سایر منابع مالی استفاده کنند.

فرخی اینگونه مشکلات را ناشی از مدیریت استان دانست و یادآور شد: در گذشته مدیران یا خودسانسوری می کردند یا شاخص سازی.

Share