معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

لزوم ایمنی زایی کرونا در دانش آموزان دو هفته قبل از مهر | واکسن آنفلوانزا فراموش نشود

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به فرصت دو هفته ای جهت ایجاد ایمنی در بدن بعد از تزریق واکسن، خاطرنشان کرد: دانش آموزان از هم اکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا همزمان با آغاز پاییز ایمنی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، اسماعیل نورصالحی، با اشاره به آغاز روند نزولی بیماری کرونا در موج هفتم و بهترین فرصت برای تزریق دزهای تکمیلی و یادآور واکسن، اظهار کرد: در آستانه مهر و حضور دانش آموزان در مدارس قرار داریم.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول، ۹۲ درصد نوبت دوم و ۵۰ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند، افزود: تنها چهار درصد جمعیت زیر ۱۲ سال استان که آماده حضور در مدارس هستند اقدام به تزریق واکسن کرونا کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از والدین خواست اقدام به تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان کنند و گفت: تزریق دو دز واکسن برای افراد زیر ۱۲ سال ضروری است و بهترین واکسن برای تزریق این گروه سنی سینوفارم و پاستوکووک می‌باشد.

نورصالحی، با اشاره به فرصت دو هفته‌ای جهت ایجاد ایمنی در بدن بعد از تزریق واکسن، خاطرنشان کرد: دانش آموزان از هم اکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا همزمان با آغاز پاییز ایمنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن موجب کاهش احتمال ابتلا به بیماری و یا در صورت ابتلا کاهش شدت بیماری است، اضافه کرد: استقبال مردم از دز یادآور کافی نیست و باید ایمنی جامعه را بالا ببریم.

معاون علوم پزشکی گیلان در ادامه به فرارسیدن فصول سرد سال و احتمال شیوع آنفلوانزا اشاره کرد و متذکر شد: شهریور بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزاست و لذا کلیه افراد با ریسک بالا (های ریسک) به ویژه دارای بیماری‌های زمینه‌ای واکسن آنفلوانزا را فراموش نکنند.

Share