قیمت سفره قلمکار سه متری خام شیراز

از کاربردهای متنوع پارچه های قلمکار می توان به تولید سفره قلمکار شیراز، پرده های کتیبه دار مراسم سوگواری محرم، بقچه، سجاده و پوشاک اشاره کرد.

قبل از پرداختن به هر موضوعی، ابتدا لازم است که سفره قلمکار خام را به طور کلی به شما عزیزان معرفی کنیم، برای دستیابی به این اطلاعات سودمند در ادامه مطلب با ما باشید.

در ابتدا لازم است با معنی واژه قلمکار آشنا شوید، قلمکار به طراحی و نقاشی کردن روی پارچه توسط قلم گفته می شود، پیدایش قلمکاری به دوره شاه عباس صفوی برمی گردد که به فراوانی از قلمکاری برای طراحی و زیباتر کردن لباسها استفاده می کردند.

پارچه هایی که برای قلمکاری مورد استفاده قرار می گیرند، لازم است یک سری ویژگی منحصر به فرد داشته باشند که تعدادی از مهمترین آنها را در ادامه مطلب برای شما عزیزان ذکر خواهیم کرد:

سفره قلمکار

همانطور که در جریان هستید، برای قلمکاری بر روی سفره قلمکار خام از رنگهای طبیعی استفاده می کنند، به همین دلیل پارچه مناسب اینکار لازم است از قابلیت رنگ پذیری بسیار بالایی برخوردار باشد.

ویژگی دومی که پارچه های مورد استفاده برای قلمکاری لازم است داشته باشند، استقامت در برابر عوامل محیطی می باشد، به عبارتی دیگر این نوع پارچه ها باید از چنان مقاومتی برخوردار باشند که بتوانند در برابر عوامل محیطی مختلف مانند سرما و گرما مقاومت داشته و به مرور خراب نشوند.

با توجه به آنچه که کمی قبل گفتیم، پارچه نخ پنبه مناسبترین نوع پارچه ها برای قلمکاری می باشند، البته از پارچه های دیگری مانند ابریشم، متفال، کتان و غیره نیز برای این منظور استفاده می کنند.

سفره قلمکار شیراز

تکنیکهای ایجاد نقش بر روی پارچه قلمکار باعث شده در شکل، ابعاد و اندازه های مختلفی بتوان آن را تولید کرد لذا سفره قلمکار شیراز در اندازه و طرحهای مختلفی خرید و فروش می شود نقوش نوین با ترکیب بندیهای پرکار و ساده روی پارچه های قلمکار ایجاد می شود امروزه پارچه های قلمکار برای تولید سفره، انواع پرده پانچ، کوسن، رومیزی، صنعت مد و طراحی لباس و کیف، مسند استفاده می شوند تنوع طرح و رنگ در تولید پارچه های قلمکار باعث شده در دکوراسیونهای مدرن کاربردهای مختلفی پیدا کنند.

از کاربردهای متنوع پارچه های قلمکار می توان به تولید سفره قلمکار شیراز، پرده های کتیبه دار مراسم سوگواری محرم، بقچه، سجاده و پوشاک اشاره کرد در سویه های مختلف زندگی، پارچه قلمکار وجود دارد و این به دلیل زیبایی خاص آن می باشد و امروزه به دلیل زیبایی که پارچه قلمکار دارد برای تولید تشکچه یا مسند، انوع کوسن، سفره، رومیزی، پاف، کیف و لباس استفاده می شود.

برای دکوراسیونهای مدرن بهترین محصول محسوب می شود در هنر قلمکاری از رنگهای طبیعی در گذشته استفاده می شده ولی امروزه برای تولید پارچه قلمکار از رنگهای شیمیایی هم استفاده می گردد برای نگهداری پارچه قلمکار باید آن را در مکانی مرطوب قرار ندهید، چون ممکن است زیبایی پارچه قلمکار در برابر رطوبت از بین برود اگر از پارچه قلمکار استفاده نمی کنید و آن را داخل کمد و دراور چوبی گذاشته اید باید در طی مدت زمانی آن را بیرون بیاورید تا هوا بخورد تا مورد حمله حشرات قرار نگیرد در هنگام خرید پارچه قلمکار باید به رنگ و کیفیت پارچه توجه کنید و در هنگام شستن آن از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.

سفره قلمکار سه متری

درمورد سفره قلمکارهای سه متری باید گفت این نوع سفره چون از ابتدا باید طراحی شده و بعد رنگ آمیزی شود ابعاد ثابتی دارد یعنی در یک سری ابعاد مشخص به فروش رسیده و شما می توانید آنها را بخرید که البته تولید کنندگانی هم وجود دارند که سفره های قلمکار تولیدی خود را در ابعادی متفاوت از بقیه تولید کنندگان تولید می کنند تا رضایت مشتری را جلب کنند یکی از ابعادی که سفره های قلمکار دارند و با آن فروخته می شوند به نام سفره سه متری شناخته می شود.

سفره قلمکار

در مورد مزایای سفره قلمکار سه متری باید گفت که این سفره ها دارای حدودا سه متر طول بوده و یک متر عرض دارند و از همین جهت یک انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه برای مهمانیهای پرجمعیت و یا زمانهایی است که جمعیت زیادی می خواهند دور سفره بنشینند چرا که آنها بدون اینکه دچار کمبود جا شوند نشسته و همزمان از طرح و رنگ و اصالتی که این سفره دارد لذت می برند.

اما در مورد خود قلمکاری حرفهای بسیاری قابل گفتن است چرا که این هنر دستی یکی از قدیمی ترین صنایع دستی ایرانی است که یکی از پر سابقه ترین هنرهای اصیل ایرانی است که بااینکه زمان و سالهای بسیار زیادی گذشته است اما در میان مردم ایران و دیگر کشورها هنوز طرفداران بسیار زیادی داشته و هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است.

Share