زلفی گل در رشت مطرح کرد؛

ظرفیت های توریسم درمانی در ایران بالا است | عمده معضل فعلی کشور بیکاری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت های توریسم درمانی کشور گفت: امروز در سایر کشورها ارائه کننده خدمات پزشکی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدعلی زلفی گل ظهر دوشنبه در جریان افتتاح ۲۷ طرح عمرانی سلامت محور در گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان طی شیوع ویروس کرونا جهادگونه در خدمت سلامت مردم بودند و نوع نگاه مردم به این افراد کاملاً تغییر کرده است و به عنوان جهادگران عرصه سلامت نگاه می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی وزارت بهداشت بعد از دوران کرونا دو چندان شده است، افزود: علاوه بر ایثار کادر بهداشت و درمان، اقدامات توسعه‌ای و گسترش زیرساخت‌های خدمات‌رسانی در عرصه سلامت افزون بر گذشت و سخاوت علمی و خدماتی شما است و یقیناً مردم قدردان زحمات کادر بهداشت و درمان هستند.

وی با بیان اینکه توفیق خدمت به مردم نعمت بزرگی است که باید قدردان آن بود، تصریح کرد: اجرای این حجم از پروژه‌های عمرانی در گیلان و مدیریت درست آن قابل تقدیر است.

زلفی گل با اشاره به اینکه گیلان محل تفریح و نشاط مردم است و ارائه هر نوع خدمات به این استان به نوعی خدمات دهی ملی محسوب می‌شود، ادامه داد: بسترسازی سخت افزاری و نرم افزاری به استان گیلان باید با نگاه ملی اجرا شود و این موضوع در جلسه استانداران با دولت مطرح می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز کشور به جایی رسیده که توریسم درمانی داریم و در کشورهای دیگر نیز خدمات پزشکی ارائه می‌دهیم، گفت: جراحی‌هایی توسط پزشکان ایرانی انجام می‌شود که در دنیا بی‌نظیر است و برخی تکنیک‌های پزشکی آن‌ها مختص و منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نمی‌توانستیم سیم خاردار بسازیم اما اکنون به جایی رسیدیم که صادرکننده هستیم، عنوان کرد: زمانی که انتقاد می‌کنیم، خدماتی را که مدیران ادوار ارائه دادند و خدماتی که نظام به مردم ارائه کرده را نادیده نگیریم زیرا کار کمی نیست و مدیریت این حجم از خدمات نیازمند درایت و هوش خاصی است و پرسنل کادر درمان از ذکاوت خاصی برخوردار هستند که باید الگوی سایر بخش‌ها باشد.

زلفی گل با اشاره به اینکه کمبودها زیاد است و عمده معضل فعلی کشور بیکاری است، بیان کرد: باید راهکاری برای این معضل اندیشیده شود اما نباید داشته‌های خود را فراموش کنیم باید برای رسیدن به اهداف خود برنامه و آرزو داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید دید آرزوی گیلان در بخش‌های مختلف چیست زیرا بعد از مشخص شدن آرزوها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم و برنامه ریزی و هدف‌گذاری انجام می‌دهیم.

Share