تقوی در دیدار با کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی رشت و رودبار:

شعار «کتابخانه من، خانه من» یک اصل اساسی است | کتابخانه باید به دور از تنش‌های بیرونی اداره شود

تقوی در دیدار با اعضای کتابخانه‌های عمومی رشت، رودبار و رستم آباد شعار کتابخانه من، خانه من را یک اصل اساسی در اداره این مجموعه صد در صد فرهنگی عنوان و بر ضرورت رفع همه نیازهای اطلاعاتی، فرهنگی و اجتماعی اعضا و مخاطبین کتابخانه توسط کتابداران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اعضای کتابخانه‌های عمومی خاتم الانبیاء (ص) رشت و کتابخانه‌های عمومی رستم آباد و رودبار میزبان یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در دیدار با اعضای این کتابخانه‌های عمومی که به منظور بررسی مشکلات و نیازهای ایشان صورت پذیرفت در گفتگویی صمیمی دغدغه‌های اعضا را پیگیری کرد.

تقوی در این دیدارهای جداگانه که در اولین سفر شهرستانی خود پس از انتصاب صورت پذیرفت در جمع اعضا و کتابداران کتابخانه‌های عمومی خاتم الانبیا (ص) رشت، زنده یاد فرشید احمدی رستم آباد و سردار شهید هدایت درویشوند رودبار، کتابخانه‌های عمومی را مکانی اجتماعی-فرهنگی برای حضور هرنوع سلیقه، تفکر و قومیتی دانست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کتابخانه می‌بایست مکانی آرام و بدور از هرگونه تنش‌های بیرونی اداره شود، شعار «کتابخانه من، خانه من» را یک اصل اساسی در اداره این مجموعه صد در صد فرهنگی عنوان و بر ضرورت رفع همه نیازهای اطلاعاتی، فرهنگی و اجتماعی اعضا و مخاطبین کتابخانه توسط کتابداران تاکید و آن رسالت اصلی دست اندرکاران مجموعه برشمرد.

تقوی مخاطبین کتابخانه بویژه اعضای فعال را از سرمایه‌های اصلی این مراکز فرهنگی برشمرد و یادآور شد، مشارکت دادن اعضا در برخی تصمیمات کتابخانه‌ای از مهارت‌های یک کتابدار خوب که ثمرات تعامل دوسویه کتابداران با عضو منجر به پویایی کتابخانه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ادامه صبوری و مهربانی کتابداران در مواجهه با مخاطبین را یک ویژگی قابل تحسین برای کتابداران برشمرد و گفت: مشاوره در زمینه‌های مختلف علوم و رفع نیازهای اطلاعاتی مخاطب با ابزارهای مختلف موجود، اولویت اصلی و مهم هر یک از دست اندرکاران مجموعه کتابخانه‌های عمومی است.

گفتنی است یاسر تقوی در ادامه بازدیدهای خود از سه کتابخانه عمومی استان در تماس تلفنی با فرماندار شهرستان رودبار نیز گفتگو و در خصوص وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با وی تبادل نظر کرد.

Share