رییس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد؛

تلاش دولت برای دولتی سازی ترکیب شورایعالی کار | مجلس به ضرس قاطع مخالفت خواهد کرد

علی بابایی کارنامی در مورد انتشار خبری مبنی بر تصمیم یکجانبه دولت برای اصلاح ترکیب شورایعالی کار، گفت: ما از دولت آقای رییسی که کاملا مردمی بوده انتظار اتخاذ چنین تصمیماتی را نداریم چرا که با شعار این دولت منافات دارد و قطعا این حوزه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه نگاه تک بُعدی برای اعمال تغییر در ترکیب شورایعالی کار با شعار دولت مردمی آقای رییسی منافات دارد تاکید کرد که بعید به نظر می‌رسد که لایحه‌ای برای دولتی کردن ترکیب این شورا تدوین شود اما اگر این لایحه به مجلس ارسال شود به ضرس قاطع با آن مخالفت خواهیم کرد.

علی بابایی کارنامی در مورد انتشار خبری مبنی بر تصمیم یکجانبه دولت برای اصلاح ترکیب شورایعالی کار، گفت: ما از دولت آقای رییسی که کاملا مردمی بوده انتظار اتخاذ چنین تصمیماتی را نداریم چرا که با شعار این دولت منافات دارد و قطعا این حوزه را با مشکل مواجه خواهد کرد چرا که ترکیب شورای عالی کار حتما باید بر اساس تصمیم شرکای اجتماعی دولت تعیین شود و نباید بخش دولتی آن غلبه داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت که نمی‌تواند برای شرکای خود در شورای عالی کار تصمیم بگیرد آن هم در شرایطی که برای رونق فضای کسب و کار تلاش می‌کند نباید برای کارگران فعال در بخش خصوصی تصمیم گیری کند کما اینکه کارگران ۷۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و اغلب آن‌ها نیز حقوق‌بگیران بخش خصوصی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: هم‌اکنون لازم است ما از طریق نظارت و قانونگذاری در جهت رفع مشکلات کارگران و تامین معیشت آن‌ها گامی اساسی برداریم، همچنین دولت نیز باید با ارائه لوایحی در این حوزه به تصویب قوانینی موثر در جهت حمایت از جامعه کارگری کمک کند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نگاه تک بُعدی برای اعمال تغییر در ترکیب شورای عالی کار با اهداف دولت مردمی آقای رییسی منافات دارد بنابراین بعید به نظر می‌رسد که چنین لایحه‌ای را تدوین کند اما چنانچه این لایحه نیز تدوین شده و به مجلس ارسال شود به ضرس قاطع با آن مخالفت خواهیم کرد.

Share