استاندار در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان تاکید کرد؛

تعطیلی نانوایی متخلف بی فایده است | قیمت‌گذاری برنج متناسب با زحمت و هزینه کرد کشاورزان

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم حمایت از حقوق مصرف کننده و حفظ قیمت ها و جلوگیری از هرگونه افزایش غیر واقعی قیمت ها تاکید کرد و از مسئولان خواست تا در خدمت به مردم و عمل به وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تشریح اهمیت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در راستای رضایتمندی مردم، به اقدامات دولت سیزدهم در جهت مهار تورم و مردمی کردن اقتصاد اشاره و اظهار کرد: توزیع عادلانه یارانه‌ها و اقدامات کنترلی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تلاشی در جهت تثبیت و کاهش تورم در جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ قیمت‌ها و جلوگیری از هرگونه افزایش غیر واقعی قیمت‌ها تصریح کرد: نظارت بر بازار باید جدی‌تر انجام شود و در این میان علاوه بر دستگاه‌های نظارتی باید بازرسان اصناف و بسیج اصناف نیز وارد عمل شوند.

استاندار گیلان به مدیریت میدانی در حوزه آرد و نان در استان اشاره و بیان کرد: هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند، توزیع عادلانه یارانه آرد و نان است و در مسیر تحقق اهداف این طرح باید هم افزایی و تعاملات بین بخشی تقویت شود.

عباسی تعطیلی نانوایی متخلف را اقدامی فاقد اثر مطلوب در جریان توزیع نان خواند و گفت: تعطیلی یک نانوایی موجب ایجاد صفوف طولانی در دیگر نانوایی‌ها می‌شود که این مساله علاوه بر اختلال در نظم عمومی، موجبات دلسردی مردم را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای نانوایان، استمرار بازرسی و نظارت را مهم دانست و گفت: آرد و نان به عنوان نیاز واجب خانوار باید به سهولت و بدون نگرانی تامین شود.

استاندار گیلان همچنین به موضوع برنج در استان اشاره کرد و افزود: در ابتدای شروع فصل زراعی بر قانونمندی در بخش خدمات حوزه برنج از جمله حق العمل کاری شالیکوبی‌های گیلان تاکید داشته و دارم زیرا دست دلالان و سودجویانی که دست در سفره مردم دارند، کوتاه می‌شود.

 عباسی قیمت‌گذاری برنج متناسب با زحمت و هزینه کرد کشاورزان را انتظار بحق فعالان این بخش خواند و گفت: باید ضمن توجه به کشاورزان و لزوم توسعه کشاورزی، به نیاز مردم و تناسب هزینه با درآمد آنان نیز توجه کرد.

استاندار گیلان حمایت از حقوق مصرف کننده را حلقه مفقوده در جریان تولید، توزیع و مصرف دانست و تصریح کرد: باید فساد در تمامی این مراحل شناسایی شود و مورد برخورد قرار گیرد.

عباسی همچنین به بازگشایی مدارس در هفته‌های آتی اشاره و بیان کرد: ضمن کنترل قیمت و جلوگیری از گران فروشی اقلام مورد نیاز دانش آموزان، نمایشگاه‌هایی در نقاط مختلف استان به منظور عرضه کالاهای باکیفیت و مقرون بصرفه لوازم التحریر و پوشاک دانش آموزان برگزار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تقدیر از تلاش مجدانه و جهادی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، از آنان خواست تا در خدمت به مردم و عمل به وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

در این جلسه همچنین هر یک از اعضا گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

Share