نماینده مردم لنگرود در مجلس در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا مطرح کرد؛

تشکیل کارگروه برای حل مشکل مالکیت زمین‌های چاف و چمخاله

محمدنژاد گفت: ما برای اینکه دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم و محصولی تولید کشاورز، مستقیم و بدون افزایش قیمت به دست مصرف‌کننده برسد، مکلف کردن دولت به‌ عدم واردات برنج در سه ماهه اول پس از برداشت برنج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد قاضی محله، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برپایی میز خدمت در این شهرستان به خبرنگار دیارمیرزا گفت: قریب به ده سال است که زمین‌های چاف و چمخاله که در اختیار مردم بوده است از تملک و تصرف مردم در آمده و از قوانین شهری تبعیت کرده است.

ماجرای مالکیت زمین‌های مردم در چاف و چمخاله

وی ادامه داد: این موضوع در تعارض با مالکیت و متصرفات زمین است و قانون این اجازه را به راه و شهرسازی داده است.

محمدنژاد اظهار کرد: ما برای اینکه قانون را اصلاح کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ منطبق با تبصره ۱۱ بند «ک»، واگذاری زمین‌های متصرفی که قبل از سال ۹۴ بوده است، اجازه لازم را به دولت دادیم که دولت تحویل متصرفین و مالکین کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه این مسئله به چه شکلی اجرا شود، مشخص نیست و ما به دولت تکلیف می‌کنیم که آیین‌نامه اجرایی باید نوشته شود.

وی با اشاره اینکه فعلا آیین‌نامه اجرایی نوشته نشده است، تصریح کرد: موضوع چاف و چمخاله، در شهرستان حساس شده است و دغدغه مردم این است که این مسئله به چه شکل حل می‌شود.

محمدنژاد در گفتگو با دیارمیرزا افزود: در دوسالگی که نماینده مردم لنگرود هستم به پیگیری‌های فراوان در صدد حل این مشکل بودم و با تصویب این قانون بخشی از مشکلات مردم حل شده است.

تشکیل کارگروه برای حل مشکل زمین‌ها

وی اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردم که پیش از آیین‌نامه، زمینه لازم برای واگذاری زمین‌های چاف و چمخاله فراهم شود و الحمدالله به دستور وزیر، بازدیدی از این منطقه صورت گرفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: قرار شد کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و در هفته دولت این کارگروه تشکیل جلسه خواهد داد.

هیچ مشکلی با واردات برنج پس از گذشت سه ماه از برداشت، نداریم | باید دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم

محمدنژاد همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های موجود را پشتیبانی از محصولات کشاورزی دانست و افزود: برابر قانون ما تا سه ماه پس از برداشت برنج، اجازه واردات برنج را نخواهیم داشت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: در حال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ تن برنج در کشور تولید می‌شود که نیاز کشور به این محصول سه میلیون تن در سال است.

وی همچنین با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی، تأکید کرد: ما هیچ مشکلی با واردات برنج نداریم بلکه مشکل ما در سه ماه است که کشاورز محصول خود را بدون واسطه وارد بازار می‌کند.

محمدنژاد گفت: ما برای اینکه دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم و محصولی تولید کشاورز، مستقیم و بدون افزایش قیمت به دست مصرف‌کننده برسد، مکلف کردن دولت به‌ عدم واردات برنج در سه ماهه اول پس از برداشت برنج است.

وی در پایان اظهار کرد: خود وزیر جهاد کشاورزی متعهد شد که در این سه ماه برنج‌های وارداتی در بازار توزیع نشود و واردات در حد تعادل بازار باشد نه مازاد نیاز این کار صورت گیرد.

Share