تاریخ رونمایی آیفون ۱۴ مشخص شد

« تاریخ رونمایی و عرضه سری اپل آیفون ۱۴ مشخص شد. اپل هفته آینده در رویداد خود سری آیفون ۱۴ را معرفی خواهد کرد.»

تاریخ رونمایی و عرضه اپل آیفون 14

اپل هر ساله سری جدیدی از آیفون را روانه بازار می‌کند و سال ۲۰۲۲ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. طبق گزارش‌های جدید، اپل شروع به ارسال دعوت‌نامه‌های رسانه‌ای برای رویداد بزرگ آیفون کرده است و طبق این دعوت‌نامه‌ها، غول فناوری قصد دارد رویداد را در تاریخ تاریخ ۱۶ شهریورماه برگزار کند.

آیفون 14 پرو

در طول سال گذشته، شایعات فراوان، اطلاعاتی در مورد آیفون ۱۴ و آی او اس ۱۶ در اختیار ما قرار داده است. آیفون ۱۴ احتمالاً با چهار نوع مختلف عرضه می‌شود: دو مدل «Pro» (احتمالاً پرو و پرومکس) و دو مدل غیرپرو.

از نظر مشخصات، خیلی زود است که وارد جزئیات شویم، اما شایعات حاکی از آن است که حداقل یکی از مدل‌های غیرپرو با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی عرضه می‌شود.

با نگاهی به شایعات و اخبار فناوری، احتمالا شاهد عرضه آیفون ۱۴s غیرپرو با تراشه قدیمی‌تر A15 خواهیم بود، در حالی که انواع پرو با تراشه A16 عرضه خواهند شد.

ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) به آیفون اضافه می‌شود

از لحاظ ویژگی‌های جدید، شواهد زیادی نشان می‌دهد مدل‌های آیفون ۱۴ یا حداقل برخی از آن‌ها می‌توانند با فناوری صفحه‌نمایش «همیشه روشن» راه‌اندازی شوند که می‌تواند حتی زمانی که دستگاه شما در حالت استندبای است، به نمایش خود ادامه دهد.

این فناوری برای سال‌ها در میان بسیاری از گوشی‌های رقیب در اندروید وجود داشته است، بنابراین جای تعجب دارد که چرا برای اپل اینقدر طول کشیده تا این ویژگی را عرضه کند.

آیفون ۱۴ رنگ‌های جدیدی خواهد داشت

مطابق تصاویر فاش شده از آیفون ۱۴ پرو، احتمالاً رنگ‌های کاملاً جدیدی در سری آیفون ۱۴ دیده خواهند شد. رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو شامل نقره‌ای، مشکی گرافیتی و طلایی مطابق سال‌های گذشته و همچنین رنگ‌های جدید آبی و بنفش خواهد بود.

رنگ بندی آیفون 14

بنفش یک رنگ کاملاً جدید برای معرفی آیفون است و تنها آیفون های قبلی با این رنگ، آیفون ۱۲ بنفش و آیفون ۱۲ مینی هستند که به بازار آمدند. اما رنگ بنفش رنگ اپل در اینجا به قدری تیره است که دیگر با رنگ‌های مات دیگر آیفون‌های پرو مطابقت ندارد، چه رسد به رنگی که آیفون ۱۲ ارائه می‌کرد.

ارتقا در دوربین‌های آیفون ۱۴

شایعه شده است که مدل های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو دارای چندین ارتقاء مهم در دوربین هستند. گزارش‌های مربوط به فناوری دوربین آیفون آینده نسبتاً دقیق هستند، زیرا شرکت‌های تامین‌کننده اجزای دوربین اغلب اطلاعات خاصی را قبل از تاریخ عرضه دستگاه افشا می‌کنند.

از آنجایی که اپل معمولاً بهترین ویژگی‌های دوربین خود را برای مدل‌های پرو نگه می‌دارد، انتظار می‌رود دو مدل غیر پرو بهبودهای متوسطی در دوربین دریافت کنند و تغییرات اساسی‌تر منحصر به آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس برای حداکثر کیفیت عکاسی با آیفون باشد.

انتظار می‌رود دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Wide جدید آیفون ۱۴ منحصر به مدل‌های پرو باشد، در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Wide مانند سری آیفون ۱۳ برخوردار خواهند بود.

در اوایل سال جاری، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، گفت که هر چهار مدل آیفون ۱۴ دارای دوربین جلو ارتقا یافته و فوکوس جلویی ارتقا یافته خواهند بود. دیافراگم بازتر ƒ/۱.۹. انتظار می‌رود این قطعه برای اپل سه برابر بیشتر هزینه داشته باشد.

دیافراگم بازتر باعث می‌شود نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین جلو در مدل‌های آیفون ۱۴ برسد و در نتیجه کیفیت تصویر بهتر شود. این تحلیلگر می‌گوید این ارتقای دوربین می‌تواند جلوه عمق میدان بهتری را برای عکس‌ها و ویدیوهای حالت پرتره فراهم کند، در حالی که فوکوس خودکار می‌تواند فوکوس را در طول تماس‌های ویدیویی FaceTime و Zoom بهبود بخشد. در مقایسه، دوربین جلو در همه مدل‌های آیفون ۱۳ دارای فوکوس ثابت و دیافراگم ƒ/۲.۲ کوچک‌تر است.

آیفون ۱۴ احتمالاً پورت USB-C نخواهد داشت

متأسفانه، کسانی که امیدوارند سری آیفون ۱۴ در نهایت از پورت USB-C استفاده کند، احتمالاً در رویداد چهارشنبه هفته آینده ناامید خواهند شد. گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که اولین آیفون های USB-C در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند، اگرچه ممکن است این شایعات درست نباشند.

از نظر سایر ویژگی‌ها، چیزهای زیادی در مورد آیفون ۱۴ مشخص نشده، اما خوشبختانه نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه چیز دیگری در آستین دارد.

آی تی جو – اخبار فناوری اطلاعات و مراکز داده

Share