نتیجه بررسی ها و کارشناسی متخصصین امر تا الان به دست آمده نشان می‌دهد که آتش سوزی عمدی نبوده

بیانیه مدیریت حوزه علمیه محمدیه تالش درباره آتش سوزی مسجد امام شافعی دیگه سرای اسالم

با بررسی های انجام گرفته در رابطه با آتش سوزی مسجد از طرف کارشناسان نتیجه بررسی ها و کارشناسی متخصصین امر تا الان به دست آمده نشان می‌دهد که آتش سوزی عمدی نبوده بلکه یک حادثه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسجد دیگه سرای اسالم بامداد ۲۱ شهریور در آتش سوخت و در همین زمینه دادستان تالش دستور ویژه ای مبنی بر پیگیری علت آتش سوزی مسجد و کشف ساعت حضور آتش نشانی شهرداری اسالم و کم کاری های احتمالی صادر کرد.

در جدیدترین اقدام نیز مدیریت حوزه علمیه محمدیه تالش بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

همانطوری که اطلاع دارید متاسفانه در یک حادثه آتش سوزی مسجد امام شافعی دیگه سرای اسالم به طور کامل  سوخت و از بین رفت. اول ضمن تشکر و قدردانی از احساس مسئولیت مردم شریف و با فرهنگ منطقه همگان را دعوت به آرامش و خویشتن داری می کنیم. ثانیاً از مسئولین امر تقاضای بررسی تا روشن شدن کامل این امر نگران کننده را داریم. ثالثا از پیگیری مجدانه ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم و نیروی امنیتی و انتظامی شهرستان تقدیر و تشکر داریم. رابعا به اطلاع بزرگواران می رساند جلسه ویژه‌ای که با ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم شهرستان با حضور امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش و با حضور حوزه علمیه محمدیه به امام جمعه مسجد امام شافعی و هیات امناء مسجد مذکور در دادگستری برگزار شده، اعلام گردید با بررسی های انجام گرفته در رابطه با آتش سوزی مسجد از طرف کارشناسان نتیجه بررسی ها و کارشناسی متخصصین امر تا الان به دست آمده نشان می‌دهد که آتش سوزی عمدی نبوده بلکه یک حادثه بوده و  با عنایت به اینکه با دستور ویژه دادگستری پرونده این حادثه مفتوح و برای بررسی های تکمیلی در جریان می باشد. مستدعی و مقتضی است در خطبه های نماز جمعه جهت روشنگری و قانع کردن مردم دیندار و با غیرت و شریف منطقه و خاصه اهالی بزرگوار اسالم راهنمایی لازم را داشته باشید تا جلوی هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی و سوء استفاده های احتمالی گرفته شود تا مردم کما فی سابق در کنار همدیگر با اتحاد و اتفاق و برادرانه و با اعتماد به همدیگر و تعاون و کمک برای رفع مشکلات و مصیبت های پیش آمده به جلوگیری از ناملایمات اجتماعی آینده به زندگی خود ادامه بدهند و ارزشهای نظام و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب التزام داشته باشند و نگذارند آب به آسیاب دشمن بیفتد.

والسلام مدیریت حوزه علمیه محمدیه تالش – هیئت مساجد

Share