بهترین برند دستگاه تست قند خون خانگی ایرانی

با کمک دستگاه تست قند خون آوان، می توان تست هماتوکریت را در بازه های بین ۲۰ تا ۷۰ درصد انجام داد، برای انجام این کار، ۸ الکترود در نوار های تست موجود هستند.

در این مطلب قصد داریم راجع به بهترین دستگاه تست قند خون خانگی صحبت کنیم توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب را بخوانید

دستگاه های تست قند خون خانگی، کمک کرده اند تا بیماران دیابتی بتوانند روزانه چندین مرتبه قند خون خود را بررسی کرده و روند بیماری را تحت کنترل داشته باشند. علاوه بر این ، افراد سالم و افرادی که در گروه ریسک ابتلا به این بیماری هستند نیز بتوانند مرتبا قند خون خود را بررسی کرده ؛ و در راستای پیشگیری از بیماری اقدام نمایند.
دستگاه های تست قند خون خانگی بدون نیاز به نسخه ی پزشک، از تمامی داروخانه ها ، فروشگاه ها و سایت های فروش تجهیزات پزشکی قابل خریداری هستند. اما نکته ی حائز اهمیت، انتخاب بهترین دستگاه تست قند خون است. چرا که برند های معتبر، دقیق ترین نتایج را ارائه می دهند و نقش مهمی در سلامت افراد دارند.
دستگاه های تست قند خون در برند های متفاوتی در بازار موجود هستند. هر برند، دارای قابلیت ها و ویژگی هایی ست که باعث متمایز شدن آن از دیگر برند ها شده است. برای انتخاب با بهترین برند بر اساس نیاز های فرد، می توان با پزشک مشورت نموده و یا با مشاورین فروش مراکز معتبر در این زمنیه، مشاوره دریافت نمود. به طور کلی، برخی برند ها نسبت به سایر موارد ، شناخته شده تر هستند و پزشکان توصیه به انتخاب این برند ها دارند. این برند ها شامل موارد زیر می باشند :

آیا آوان بهترین دستگاه گوکومتر ایرانی است ؟

با کمک دستگاه تست قند خون آوان، می توان تست هماتوکریت را در بازه های بین ۲۰ تا ۷۰ درصد انجام داد، برای انجام این کار، ۸ الکترود در نوار های تست موجود هستند. این تست ها در محدوده ی  دمایی مابین ۵ تا ۴۵ درجه و نیز میزان رطوبت بین ۱۰ تا ۹۰ درصد انجام می شود.

برای کار با این وسیله، به دو عدد باتری سکه ای نیاز است. خون مورد نیاز برای شروع تست، ۰.۵ میکرو لیتر است . در دستگاه های قدیمی تر ، میزان خون بیشتری در حدود ۳ میکرو لیتر خون احتیاج بود. به این معنی که لنست با شدتی بیشتر و عمق بیشتری در پوست نفوذ می کرد . اما در دستگاه آوان که یکی از جدید ترین دستگاه های تست قند خون است، میزان کمتری خون احتیاج دارد. در این شرایط، درد کمتری به دست های بیمار وارد شده و سوزن زخم کم عمق تری بر جای می گذارد.

از مزایای مهم این وسیله، به قابلیت ثبت ۹۰۰ داده می توان اشاره نمود. به این معنی که ۹۰۰ تست اخیر در حافظه ی  دستگاه ثبت می شوند و کاربر می تواند اطلاعات را همراه با تاریخ و ساعت دقیق انجام آزمایش مشاهده نماید. این کار، امکان میانگین گیری قند خون در ساعات مختلف، بررسی کاهش و یا افزایش قند خون را ممکن می سازد .

برای شروع بررسی میزان قند خون ، ابتدا دست یا منطقه ی مورد نظر برای خونگیری را با آب گرم و یا صابون شست و شو دهید. اکثر افراد ، از نوک انگشتان دست خونگیری می کنند ولی ممکن است در نقاط مختلف بدن مثل بازو ها نیز انجام شود . شست و شو با کمک آب گرم و صابون، نتایجی دقیق تر را ارائه می دهد. به طوری که برخی بیماران علاوه بر آب و صابون، منطقه را قبل از خونگیری با کمک پد الکلی نیز تمیز می کنند تا نتایج کاملا بدون خطا باشد.

سپس لنست یا سوزن خونگیری را به کناره ی انگشتان بزنید تا حدود ۰.۵ میکرو لیتر خون روی نوار تست قند خون آوان قرار بگیرد. معمولا سوزن تا عمق ۱ میلی متری پوست نفوذ می کند ؛ اما افرادی که پوست های ضخیم تری دارند، نیاز است تا سوزن را در بخش های عمیق تری از پوست فرو کنند. نتایج ظرف مدتی کوتاهی، حدود ۵ الی ۱۰ ثانیه روی مانیتور مشخص می شود.

بهترین دستگاه تست قند خون ایرانی

خونگیری می تواند در ساعات مختلف از شبانه روز انجام شود که این مساله نیاز به تشخیص پزشک معالج دارد. برای بررسی گلوکز خون پایه، آزمایش باید در ساعات ابتدایی صبح و به صورت ناشتا انجام شود. در این شرایط ، هیچ گلوکز اضافه یی در خون موجود نبوده و قند خون پایه را نشان می دهد.

در صورت انجام تست بعد از صرف وعده های غذایی ، می توان میزان واکنش بدن به گلوکز را نتیجه گیری کرد.

بهترین زمان برای بررسی قند خون از نظر پزشکان ، ۱۲ ساعت پس از صرف وعده ی  غذایی می باشد.

بعد از پایان تست، می توان آن را با نتایج تست های پیشین مقایسه کرد. معمولا ازمایش قند خون روزی ۱ بار صورت می گیرد ولی بنا به تجویز پزشک ، ممکن است چندین بار در طول روز نیاز به تکرار آن وجود داشته باشد.

دستگاه آوان بعد از ۲ دقیقه عدم کارکرد، به طور اتوماتیک خاموش می شود تا از هدر رفتن منبع الکتریکی و نیز تخریب دستگاه ، جلوگیری شود.

توصیه می گردد تمامی افراد، افراد دیابتی، افرادی که سابقه ی ژنتیکی بیماری های قند خون دارند و حتی افراد سالم ، این وسیله را خریداری کرده و مرتبا وضعیت قند خون خود را چک کنند. درمان این بیماری در مراحل اولیه ، بسیار آسان تر بوده و به راحتی قابل کنترل می باشد . اما با تشدید آن و وخامت یافتن وضعیت ، درمان های سنگین تری داشته و در شرایط وخیم، ممکن است سلامت کامل حاصل نشود.

یکی از بهترین دستگاه های تست قند خون خارجی

کشور تایوان ، معرفی کننده ی دو برند معتبر دستگاه تست قند خون گالا  و نوار تست گالا و همچنین برند امپرور می باشد . این دو برند، از سطح کیفی بالایی برخوردار بوده و به طور وسیعی در اسیا به فروش می رسند.
گلوکومتر گالا ، برای شروع به فعالیت، نیاز به ۰.۵ میکرو لیتر خون تازه ی مویرگی دارد . با قرار دادن این مقدار خون روی نوار های تست و وارد شدن به کیت سنجش ، نتایج ظرف مدت ۵ ثانیه مشخص می شوند. ۱۰۰۰ داده ی اخیر همراه با تاریخ و ساعت دقیق در دستگاه ثبت می شوند. این محصول در عین داشتن کیفیت عالی ، از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار بوده و لوازم جانبی آن مثل نوار های تست قند خون نیز به طور گسترده ای به فروش می رسد.

بهترین دستگاه تست قند خون خارجی

اگر به مشاوره احتیاج دارید می توانید به سایت تجهیزات پزشکی بی گزند مراجعه کرده و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید آدرس وب سایت بی گزند (www.bigazand.com)

Share