معاون نخست وزیر تاتارستان در نشست توسعه مناسبات اقتصادی با منطقه آزاد انزلی:

اولگ کروبچنکو: مسیر توسعه روابط با گیلان و منطقه آزاد انزلی بسیار روشن است

معاون نخست وزیر تاتارستان با اشاره به سفر اخیر هیأت تجاری ایران به این جمهوری، حضور هیأت سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری متبوع خود را بیانگر عزم جدی دو طرف عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولگ کروبچنکو در «نشست توسعه مناسبات اقتصادی جمهوری تاتارستان با منطقه آزاد انزلی» که با حضور عیسی فرهادی مدیرعامل این سازمان، سید محمد اسحاقی معاون اقتصادی استانداری و هادی تیزهوش رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه و مشارکت ۵۰ سرمایه گذار از این جمهوری و سرمایه گذاران منطقه و استان گیلان که به میزبانی مرکز همایش‌ها و نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به نشست‌های برگزار شده و ظرفیتهای موجود مسیر توسعه روابط با ایران و به ویژه گیلان و منطقه آزاد انزلی بسیار روشن است.

وی با تأکید براینکه علاوه بر اسلام، دریای خزر و رود ولگا مسیر توسعه همکاری‌های دو جانبه با استان گیلان و منطقه آزاد انزلی را ترسیم و تقویت می‌کند، اظهار داشت: جمهوری تاتارستان فعالترین منطقه در روسیه فدارتیو در حوزه‌های اقتصادی است که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجهی جهت همکاری‌های دو جانبه با طرف ایرانی برخوردار می‌باشد.

معاون نخست وزیر تاتارستان با اشاره به سفر اخیر هیأت تجاری ایران به این جمهوری، حضور هیأت سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری متبوع خود را بیانگر عزم جدی دو طرف عنوان کرد و گفت: در هیأت تجاری حاضر در این نشست، ۵۰ سرمایه گذار در قالب ۳۳ شرکت برتر در زمینه‌های نفت، پتروشیمی، ماشین سازی، حمل و نقل و کشاورزی جلسات کاری خوبی را در تهران و منطقه آزاد انزلی برگزار کردند.

وی دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور و تأکید آن‌ها بر لزوم افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی دو جانبه را حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: در این میان منطقه آزاد انزلی از ظرفیت و مزیت‌های خوبی به منظور تسهیل و توسعه مناسبات حمل و نقلی و سرمایه‌گذاری برخوردار می‌باشد که نشست امروز می‌تواند زمینه افزایش و گسترش همکاری‌های فعالین اقتصادی دو طرف را فرآهم نماید.

اولگ کروبچنکو افزود: با عنایت به وجود دو رودخانه بزرگ در این جمهوری، توسعه همکاری‌های ترانزیتی در حوزه دریای خزر و کریدورهای بین المللی با محوریت منطقه آزاد انزلی و گیلان با جمهوری تاتارستان می‌تواند به یکی از محوری‌ترین فرصت‌های همکاری دو طرف تبدیل شود.

Share