مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خبر داد:

افتتاح ۵۸۰ پروژه برق‌رسانی و بهینه‌سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همزمان با سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از افتتاح ۵۸۰ پروژه برق‌رسانی و بهینه‌سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همزمان با سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از افتتاح ۵۸۰ پروژه برق‌رسانی و بهینه‌سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان خبر داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان اظهار داشت: این پروژه‌ها در دو بخش اصلاح شبکه و احداث شبکه جهت افزایش پایداری و قابلیت اطمینان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی، اجرایی و کارکنان دست اندرکار شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تعداد۵۸۰ پروژه شهری و روستایی در خصوص احداث و بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف و متوسط و ترانسفورماتورهای برق برای تقویت ولتاژ برق مشترکین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهدیزاده گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های توزیع برق گیلان نوسازی شبکه‌های فرسوده است و تعداد بسیار خوبی پروژه احداث کابل خودنگهدار درهفته دولت سالجاری به بهره برداری رسید که هدف نهایی از اجرای آن‌ها افزایش ضریب اطمینان شبکه و جلب رضایت مشترکین است.

وی افزود: پروژه برق‌رسانی روستایی به روستای پرمکوه در شهرستان رودسر بخش رحیم آباد نیز به مبلغ قریب به ۲۳۵۰ میلیون ریال در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید و ۱۸ خانوار این روستا از نعمت روشنایی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: برای برق‌رسانی به روستای مذکور قریب به ۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف بهمراه یک دستگاه ترانس ۵۰ کیلوولت آمپر احداث شده است.

محمد تقی مهدیزاده تاکید کرد: عبور بدون خاموشی از فصل گرم سالجاری دستاورد بزرگ دولت و صنعت برق کشور بوده و این مهم با تلاش شبانه روزی کارکنان و همراهی مردم شریف حاصل شده است.

وی اظهار داشت: تعداد روستاهای برقدار استان گیلان ۲۵۶۴ روستا می‌باشد که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵، در سال ۱۳۸۹ برقدار شده‌اند و در حال حاضر برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام می‌باشد.

گفتنی است از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان علاوه بر افتتاح پروژه‌های فوق درهفته دولت سال ۱۴۰۱ می‌توان به حضور در نمایشگاه هفته دولت در پیاده راه شهرداری رشت و برپائی میز خدمت در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت اشاره کرد.

Share