تهدید سخنگوی کاخ کرملین؛

اعلام آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای و هشدار بایدن به پوتین

بایدن در مصاحبه با شبکه “سی بی اس نیوز” هشدار داد: اگر روسیه از سلاح هسته ای تاکتیکی استفاده کند، چهره جنگ کنونی اوکراین را به شکلی که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است، تغییر خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی کاخ کرملین درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی در اوکراین واکنش نشان داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای در اوکراین اظهار داشت که همه موارد در دکترین هسته ای روسیه گفته شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته از تلاش‌ ها برای انجام حملات تروریستی در روسیه از جمله در قلمرو تأسیسات هسته‌ای روسیه گفت، اما اطمینان داد که اوضاع تحت کنترل است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که مسکو فعلاً با خویشتن‌داری به حملات اوکراین به زیرساخت‌ها و حملات تروریستی پاسخ می دهد و یادآور شد که اخیراً نیروهای مسلح روسیه چند حمله حساس انجام داده‌اند که پوتین این حملات را “هشدار” تلقی کرد. وی هشدار داد که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، پاسخ جدی‌ تر خواهد بود.

پسکوف گفت: دکترین را بخوانید، همه چیز در آن نوشته شده است.

بایدن در گفت‌وگوی اختصاصی با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی بی اس» که بخش‌هایی از آن شامگاه جمعه ۲۵ شهریور پخش شد، درباره احتمال متوسل شدن پوتین به استفاده از تسلیحات شیمیایی یا هسته‌‌ای تاکتیکی در پی ضدحمله‌های اوکراین که از دو هفته پیش نیروهای روسی را به عقب رانده است، ضمن هشدار به رئیس جمهوری روسیه، گفت: «به او می‌گویم نکن این کار را نکن!»

ایدن همچنین گفته که هر گونه اقدامی از این قبیل و متوسل شدن به چنین تسلیحاتی «همان‌طور که هیچ‌گاه از جنگ جهانی دوم تا کنون اتفاق نیافتاده، چهره جنگ رابه‌کلی دگرگون خواهد کرد».

او همچنین افزود که «روسیه در آن صورت بیش از هر زمانی در کل جهان منزوی خواهد شد».

Share