در منزل شهید آقایاری در شاندرمن؛

احمدی‌نژاد: تغییر آغاز شده است | دعا کنیم اتفاق اصلی بیفتد | تاریخ یادمان نرود

احمدی نژاد گفت: من که می بینم تغییر آغاز شده است ولی وقتی در سطح یک ملت می خواهد تغییراتی اتفاق بیفتد، به هر حال شرایطی دارد و تدریجی در آن هست، دفعی نیست، یعنی اینگونه نیست که بخوابیم و صبح بیدار شویم و ببینیم همه چیز درست شده است، البته نیازمند حضور، درخواست، کار و همبستگی ملت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق ایران روز گذشته در سفر به استان گیلان، با خانواده شهید آقایاری دیدار کرد.

متن سخنان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در منزل این شهید بزرگوار در روستای اسطلخ‌ زیر استان گیلان که توسط “دولت بهار” منتشر شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خدا را سپاسگزاریم که توفیق داد بیاییم در بین خانواده یک جوان شجاع و مومن این خطه که برای دفاع از ایران عزیز، دفاع از شرف و غیرت و ایمان و ناموس ملت، در اوج جوانی، همه آرزوها، فرصت ها و همه آن چیزی که ممکن بود در اختیار یک جوان قرار بگیرد برای بهره مندی، همه آنها را زیر پا گذاشت و جان خود را تقدیم کرد. خدا را شکر می کنیم که این توفیق را داد که امروز به محضر این خانواده شهید و همین طور مردم عزیز شاندرمن و مردم روستای اسطلخ‌ زیر برسیم.

می خواهم یک جمله عرض کنم؛ امروز شرایط برای مردم ما در تمام ایران، از جهات گوناگون شرایط سختی شده است. تقریبا همه مردم به یک زبانی این شرایط را بیان می کنند و سختی هایی که دارد به آنها تحمیل می شود، این را به نوعی بازگو و اظهار نارضایتی می کنند. من نمی خواهم وارد این شوم که علت و راه حل چیست؟ فقط می خواهم خدمت شما بگویم که تاریخ یادمان نرود. اینجا ایران است. حادثه برای ایران بسیار پیش آمده، بارها و بارها ملت ایران از جهات گوناگون تحت فشار قرار گرفته اما به لطف خدا، به همت ملت و با تکیه بر توانمندی های ذاتی ملت ایران، آن هوش و استعداد و ایمان و پاکی و شجاعت، شرایط را به نفع خودش تغییر داده است. من یقین دارم این شرایطی که امروز داریم بسرعت تغییر خواهد کرد. یعنی فضا، سازوکارها، رفتارها و تصمیم گیری ها به نفع ملت ایران تغییر خواهد کرد.

من که می بینم تغییر آغاز شده است ولی وقتی در سطح یک ملت می خواهد تغییراتی اتفاق بیفتد، به هر حال شرایطی دارد و تدریجی در آن هست، دفعی نیست، یعنی اینگونه نیست که بخوابیم و صبح بیدار شویم و ببینیم همه چیز درست شده است، البته نیازمند حضور، درخواست، کار و همبستگی ملت است.

خوشبختانه امروز همبستگی در تمام ایران بسرعت در حال افزایش است. هر جایی که ما می رویم در شهرها و روستاهای مختلف و در اقشار گوناگون، یک اتفاق بزرگ و یک چهره جدیدی از ملت ایران می بینیم که تقریبا همه جا حرف ها یکی شده است. یعنی شاید کمتر در تاریخ ملت ها اتفاق بیفتد که همه مردم و اقشار گوناگون، یک حرف را بزنند و این ان شاءالله مقدمه خیر و برکت و عزت برای ملت ایران است.

یاد شهدا هیچوقت فراموش نخواهد شد. کسانیکه برای ملت، برای کشور، برای ایمان، برای ناموس و برای شرف فداکاری کردند، همیشه هستند. نزدیک ۴۱ سال از شهادت این شهید گذشته است. الان اینجا چه خبر است؟ در این ۴۱ سال افراد زیادی از دنیا رفته اند ولی یادی از آنها نیست. البته همه زنده اند و حیات دارند و ان شاءالله همه در بهشت هستند اما یک شهید همه را جمع می کند و اگر اطلاعیه می دادید اینجا پر از جمعیت می شد. اینها نشانه زنده بودن شهداست.

حالا متاسفانه برخی مسائل و بدرفتاری ها و بداخلاقی ها هم هست که ان شاءالله اینها هم برطرف خواهد شد. برای سرافرازی روزافزون شهیدان، راه شهدا و ملت شهدا دعا می کنیم. مردم خوب شاندرمن که در قلب من هستند. این محبت آسمانی است چون کسی نمی تواند محبت را تزریق کند، چیزی ست که می آید و در دل قرار می گیرد.

ان شاءالله همه شما سالم و عزیز باشید. دعا کنیم آن اتفاق اصلی بیفتد. کل دنیا مشکل دارد، حالا شاید مشکل مردم ما کمی بیشتر باشد. کسی باید بیاید که همه چیز را درست کند. کسی باید بیاید که فاصله بین انسانها را بردارد، دل ها و زبانها یکی شود. ان شاءالله همه با هم. برای سلامتی خودتان صلوات بفرستید.

Share