جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

کشتار شیعیان استراتژی داعش بود | شهدا وارثان سیدالشهداء(ع) هستند

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، پیروی از مکتب حسینی را افتخار همه شهدا و مجاهدان فی سبیل الله دانست و اظهار کرد: شهدا وارثان سیدالشهداء هستند و همانگونه که شهید سلیمانی ما فرمود «ما ملت امام حسینیم» و عاشق شهادت هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمدرضا فلاح زاده در یادواره فرمانده نابغه جبهه مقاومت، سردار شهید «مرتضی حسین پور شلمانی»(حسین قمی) در لنگرود، با بیان اینکه مردم خطه گیلان و علما و بزرگان این دیار در طول تاریخ به شیعه و مکتب تشیع خدمات زیادی کرده اند، گفت: نام قهرمانان این خطه از جمله میرزا کوچک خان جنگلی و علمایی که در رکاب امام خمینی(ره) مجاهدت کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و رزمندگانی که به جبهه های حق علیه باطل رفتند، در لوح محفوظ ثبت و ضبط است.

وی این ایام را متعلق به سیدالشهداء(ع) دانست و افزود: تولد امام حسین(ع) توام شد با گریه رسول الله(ص) و حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و ایشان در طول دوران زندگی شاهد سختی های فراوانی بود که بر اهل بیت(ع) وارد آمد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سیدالشهداء(ع) را شاهد رحلت پیامبر و شهادت مادر و ۲۵ سال سکوت پدر به عنوان وصی رسول خدا و بیعت مجدد و بیعت شکستن بیعت کنندگان با مولای مقیان علی(ع) و جنگ جمل و شهادت ۲۵ هزار نفر از یاران علی و خروج خوارج نهروان و ضربت خوردن و شهادت و تشییع شبانه پدر و بیعت شکستن یاران امام حسن(ع) و شهادت برادر و استقرار در مکه و نهایتا حرکت به سمت کوفه و ورود به صحرای کربلا در دوم محرم الحرام و عاشورا و شهادت و اسارت اهل حرم در کوفه و شام و بازگشت اسرا به کربلا دانست و اظهار کرد: قصه پر غصه زندگی حسین بن علی(ع) برای ما درس است تا چگونه زندگی کردن را بیاموزیم.

فلاح زاده، مهمترین هدف قیام سیدالشهداء(ع) را احیای سیره و سنت رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: قداره بندان و قلدران در اسلام انحراف ایجاد کرده و اسلام انحرافی و خشن و قلدر را جایگزین اسلام ناب محمدی ساخته بودند، اما هم اهل مکه و مدینه و هم اهل کوفه حسین را خوب یاری نکردند.

وی ۷۲ یار امام حسین(ع) را عصاره انسان های کامل دانست و تصریح کرد: مجاهدان راه خدا و پیروان واقعی امام حسین(ع) ایشان را در کربلا یاری کردند، اما چون امت تحت تاثیر امویان قرار گرفته بودند، حسین را در تنها گذاشتند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، با اشاره به شهادت حسین بن علی و یارانش یکی پس از دیگری و آتش زدن خیمه ها و کتک زدن اطفال و شهر به شهر گردان اسرا و به غل و زنجیر کشیدن امام سجاد(ع) و زینب کبری(س)، خاطرنشان کرد: وارثان تفکر انحرافی خاندان بنی امیه به نام وهابیت به کربلا و نجف حمله کردند و مردم را در حرم سیدالشهداء به قتل رساندند و ذخایر حرم علوی را به غارت بردند، بعدها صلاح الدین ایوبی به سوریه یورش برد و شیعیان را یکی پس از دیگری گردن زد و مردم آن دیار ناچار به تقیه شدند و برخی دست از مکتب و آیین تشیع کشیدند.

وی با اشاره به پیروزی نهضت امام خمینی(ره) در بهمن ۵۷، اضافه کرد: همان تفکر انحرافی در دفاع مقدس در مقابل امام اردو زد و اگر رهبری امام نبود و اگر رزمندگان، این مجاهدان فی سبیل الله به جبهه ها نمی رفتند، صدام به پشتیبانی کشورهای غربی از جمله آمریکای جنایتکار و کمک برخی کشورهای شرقی از تهران عبور می کرد و تا خراسان و سیستان پیش می رفت، اما شهدای عزیز ایران اسلامی تکلیف را شناختند و به تکلیف عمل کردند و لذا ذلت نصیب صدام و بعثی ها شد.

فلاح زاده، با بیان اینکه مدتی پس از جنگ تحمیلی آمریکای جنایت پیشه به سازماندهی لشکریان نیابتی خود در منطقه تحت عنوان داعش و النصره و… پرداخت، متذکر شد: این گروه های تروریستی عراق و سوریه را به خون و آتش کشیدند و ۷۰ درصد سرزمین سوریه را تصرف کردند. این وارثان خلف امویان مجددا به مصاف با امام بر حق آمدند و علاوه بر درگیر کردن ۹ استان عراق با جنگ، تا مرز بغداد و کاظمین پیش رفتند و به حرمین عسکریین نزدیک شدند و حتی به استان کربلا ورود کردند؛ این در حالی است تکفیری ها کل جغرافیای سوریه را به آتش کشیده بودند و بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در تیررس قناسه زن های آنان بود، اما پیروان مکتب حسین(ع) که درس آزادگی را از امامشان و علی اکبرها و قمر بنی هاشم ها گرفته بودند، به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و به مصاف دشمنان خدا رفتند و بار دیگر اردوگاه حسینیان را در مقابل اردوگاه امویان تشکیل دادند.

وی با اشاره به ترسیم نقشه جعلی حکومت توسط داعش، اضافه کرد: کشتار شیعیان استراتژی داعش بود و برنامه بلندمدت داشتند و می خواستند کار نیمه تمام صلاح الدین ایوبی را تمام کنند تا تشیع و عاشورا را از بین ببرند، اما دشمنان متوجه نبودند که اگر روزی وهابیت در کربلا و نجف شیعیان را قتل عام کرد، چون ولی فقیه حاکم نبود؛ البته علمای عظام و مراجع تقلید امت شیعه بودند، اما قدرت و اختیار حکومتی نداشتند. دیروز امام خمینی(ره) و امروز رهبر فرزانه انقلاب بر ما فرض کردند که در مقابل دشمنان خدا برخیزیم و لذا مجاهدان فی سبیل الله به مصاف وارثان امویان و مروانیان در عراق و سوریه رفتند و یکی از آن مجاهدان که خوش درخشید، سردار رشید سپاه اسلام شهید «مرتضی حسین پور» بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، با بیان اینکه شهید حسین پور در سال ۹۲ فرمانده یکی از یگان های لشکر حیدریون بود و مستقیما به دفاع از بارگاه ملکوتی زینب کبری و حضرت رقیه(س) برخاست، گفت: حسین قمی سپس در جبهه حلب فرماندهی بخشی از لشکر حیدریون را بر عهده داشت و پیروزی های بزرگی را نصیب رزمندگان مقاومت کرد که زمینه ساز فتح نبل و الزهرا و شکستن محاصره شهرهای شیعه نشین سوریه شد.

وی شهید حسین پور را از فرماندهان پر فروغ عملیات آزادسازی حلب به عنوان معاون عملیاتی قرارگاه حیدریون دانست و یادآور شد: حسین قمی یکی از فرماندهان خوش فکر و قهرمان جبهه مقاومت بود که توانست هشت تک سراسری تکفیری ها را در حلب به شکست بکشاند.

فلاح زاده از شهید حسین پور به عنوان رزمنده و فرماندهی غیور و قدرتمند یاد کرد که برگ های زرین پیروزی را در تاریخ پر افتخار سپاه پاسداران ثبت و ضبط کرده و ادامه داد: شهید حسین پور و همه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بر گردن امنیت و آسایش و اقتدار و عزت ملت و پیشرفت کشور و نفوذ دستاوردهای انقلاب حق دارند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، با اشاره به نقش آفرینی شهید حسین پور در آزادسازی سامرا، خاطرنشان کرد: شهید حسین پور در جبهه عراق هم خوش درخشید و امنیت را برای حرمین عسکریین به ارمغان آورد و نهایتا در عملیات آزادسازی بوکمال به عنوان آخرین قلعه داعش حضور یافت و سرانجام در ۱۶ مرداد ندای حق را لبیک گفت و حسینی شد.

وی پیروی از مکتب حسینی را افتخار همه شهدا و مجاهدان فی سبیل الله دانست و اظهار کرد: شهدا وارثان سیدالشهداء هستند و همانگونه که شهید سلیمانی ما فرمود «ما ملت امام حسینیم» و عاشق شهادت هستیم و اگر هزاران بار شهید شویم، دست از جهاد و مبارزه علیه دشمنان خدا بر نمی داریم.

این فرمانده جبهه مقاومت، در پایان به جنایت های بیشمار رژیم صهیونیستی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: اسرائیل بداند اگر روزی اراده می کرد و مسلمانان را در غزه و سرزمین های ۱۹۴۸ و کناره غربی رود اردن به خاک و خون می کشید و فریاد مظلومیت آنان به جایی نمی رسید و اگر روزی اراده می کرد و تا مرزهای لبنان پیش می رفت و اگر روزی اراده می کرد و مسلمانان را از سرزمین خودشان آواره می ساخت، امروز دیگر آن روز نیست و جهاد اسلامی و حماس و حزب الله قهرمان، عرصه را بر شما تنگ می کند.

وی با بیان اینکه حزب الله لبنان با فرماندهی سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی در نبرد ۳۳ روزه مانند صاعقه بر صهیونیست ها یورش برد، عنوان کرد: همانگونه که رژیم صهیونیستی در نبردهای ۵۲ روزه و ۲۲ روزه و ۱۲ روزه خوار و ذلیل شد، امروز هم رزمندگان و فرماندهان جبهه مقاومت بر شما یورش خواهند برد و این جهاد اسلامی است که پایان آتش بس را در اختیار دارد و قطعا گروه های مقاومت عراق و سوریه و یمن پشتیبان فلسطین هستند و تا نابودی اسرائیل دست از مجاهدت نخواهند کشید و راه روشن و نورانی شهیدان را ادامه خواهند داد.

فلاح زاده همچنین سرود «سلام فرمانده» را احیاگر ظهور و مهدویت در دل های معمرین و جوانان و نوجوانان و نونهالان دانست و اضافه کرد: این سرود راه انقلاب و دفاع مقدس را برای نسل جوان زنده کرد و آنان را با ارزش های متعالی الهی پیوند زد.

Share