در همایش فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان مطرح شد؛

کارگروه‌های آرد و نان باید نظارت میدانی دقیقی داشته باشند | به راهکارهای جدید و متقنی نیازمندیم

رئیس شورای قضایی استان شیوه‌های مطرح شده در نظارت و توزیع آرد را شیوه‌هایی قدیمی و مربوط به شرایط عادی جامعه دانست و گفت: ما امروز به راهکارهای جدید و متقنی که در شرایط اضطراری کاربرد داشته باشد نیازمندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به نشست اخیر بررسی مشکلات آرد و نان در استان با حضور متولیان امر و لزوم ارائه برنامه و راهکار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های پیش بینی شده متناسب با شرایط فعلی استان نیست لذا مسئولان باید با شناخت شرایط، تصمیمات درستی اتخاذ نمایند.

وی با بیان اینکه دولت در تامین آرد مورد نیاز استان‌ها مشکلی ندارد و از ذخایر مناسبی برخوردار است اظهار داشت: با توجه به مسافرپذیر بودن استان گیلان باید سرانه آرد استان به طور جداگانه دیده شود و سهم گردشگران و مسافران نیز می‌باید به سرانه استان اضافه شود.

رئیس شورای قضایی استان شیوه‌های مطرح شده در نظارت و توزیع آرد را شیوه‌هایی قدیمی و مربوط به شرایط عادی جامعه دانست و گفت: ما امروز به راهکارهای جدید و متقنی که در شرایط اضطراری کاربرد داشته باشد، نیازمندیم.

وی نظارت‌های مردمی را حلقه مفقوده نظارت‌های مسئولان عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی مکلف است به ساکنان هر منطقه در خصوص میزان آرد تحویل داده شده به نانوایی، مدت زمان پخت نان و اشخاص ناظر برفرایند، اطلاع‌رسانی نمایند.

حجت الاسلام خلیلی در ادامه اذعان داشت: چنانچه ناظران تعیین شده نسبت به انجام وظیفه قانونی خود کوتاهی و سهل انگاری نمایند کمسیون متشکل استانی برابر مقررات اقدام نمایند.

این مقام ارشد قضایی در پایان خاطر نشان کرد: کارگروه‌های آرد و نان باید نظارت میدانی دقیقی داشته و بازرسی‌های منظمی بر شیوه‌های توزیع و پخش و تامین آرد و هم بر شیوه نظارت‌ها صورت گیرد تا دغدغه مردم استان در خصوص تامین نان مورد نیاز مرتفع گردد.

Share