وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تأکید کرد:

چیزی به نام «اینترنت ملی» نداریم | «طرح صیانت» وجود ندارد اما برخی با اسم آن نان می‌خورند

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت «طرح صیانت» گفت: یک عده بلاخره جو سازی می‌کنند و نان می‌خورند و اِلا چیزی به اسم «طرح صیانت» تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، عیسی زارع‌پور، درباره این‌که پس از اتفاقات اخیر در حوزه زیرساخت‌های شبکه مخابراتی کشور بحث‌هایی پیرامون ارتقاء امنیت این شبکه مطرح شد، وزارت ارتباطات و فن‌آوری چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است، گفت: بحث‌هایی را به شکل جدی در حوزه ارتقاء امنیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم فضایی امن برای کسب و کارهای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: در روزهای اخیر یک کنفرانس داشتیم با عنوان «کنفرانس امنیت تاب‌آوری شبکه ملی اطلاعات» که در آن ظرفیت‌هایی که در کشور چه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود داشت، بررسی کردیم. پنل‌های مختلفی برگزار شد.

وی تاکید کرد: تمامی همفکری‌ها در این کنفرانس برای این بود که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت‌ ارتقاء پیدا کند زیرا زندگی مردم به این فضا وابسته شده است اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل می‌شود حتماً امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزء اولویت‌های ما در وزارت ارتباطات است.

زارع‌پور درخصوص آخرین وضعیت «اینترنت ملی» گفت: چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم.

وی در خصوص «طرح صیانت» عنوان کرد: چیزی هنوز به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند و اِلا چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.

Share