سرمربی سپیدرود رشت مطرح کرد:

می‌خواهم چند سال در سپیدرود بمانم | هیچ بودجه و رانتی نداریم و از جیب خرج می‌کنیم

نظرمحمدی با اشاره به مشکلات مالی سپیدرود گفت: متاسفانه سال هاست که سپیدرود به صورت خصوصی اداره می‌شود و از بودجه و رانت دولتی برخوردار نیست؛ امسال اولین سال است که علیرضا نوید مالک باشگاه از ابتدای فصل بالای سر تیم است و از جیب شخصی خودش خرج می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش سه، سپیدرود رشت که سال ۹۶ به لیگ برتر صعود کرد و پس از دو سال حضور در سطح اول فوتبال کشور، مجددا به لیگ یک و سپس لیگ دو سقوط کرد، این روزها با بازگشت علی نظرمحمدی به راس کادرفنی خود، برای شروع پرقدرت مسابقات و بازگشت دوباره به روزهای خوب تلاش خواهد کرد.

نظرمحمدی که در سال‌های گذشته نیز در دوره‌هایی هدایت سپیدرود را بر عهده داشته و حالا امیدوار است این بار حضورش در این تیم طولانی‌تر و همراه با موفقیت باشد، در گفت و گویی با خبرنگار ما در خصوص شرایط سپیدرود صحبت کرد.

* سپیدرود نیاز به کمک داشت و به خانه‌ام برگشتم

نظرمحمدی در ابتدای صحبت‌هایش درباره حضورش در سپیدرود گفت: پس از جمع‌بندی و توافقی که با باشگاه سپیدرود داشتیم، شرایط را به گونه‌ای دیدم که تیم شهرم نیازمند کمک است و حیف است مرکز استان گیلان تیمی در سطوح اول فوتبال کشور نداشته باشد. به همین دلیل احساس دین کردم و مجدد به خانه خودم رشت بازگشتم. آرام آرام کارها را پیش می‌بریم و هفته سوم آماده‌سازی را پشت سر گذاشتیم.

او در ادامه در مورد فعالیت‌های نقل و انتقالاتی تیمش توضیح داد: تقریبا با ده بازیکن تمدیدی و ورودی به جمع‌بندی و توافق رسیدیم، تعدادی بازیکن سهمیه زیر ۲۱ سال، زیر ۲۳ سال و زیر ۲۵ سال هم اضافه کردیم. در بعضی پست‌ها مثل مدافع وسط و چپ، هافبک وسط و هافبک پلی میکر و مهاجم هم نیاز به تقویت داریم که تمام تلاش‌مان این است که پیش از برگزاری اردوی تدارکاتی در تهران، بازیکنان مورد نظر خودمان را جذب کنیم.

با توجه به فرصتی که در اختیار داشتیم در جذب بازیکن به گونه‌ای عمل می‌کنیم که آزمون و خطای کمتری داشته باشیم و بازیکنان با کیفیت بهتری جذب کنیم. در این بین قطعا سعی خواهیم کرد تا استعدادهای جوان را هم به فوتبال کشور معرفی کنیم.

* قراردادها بالا رفته اما خرده نمی‌گیریم

سرمربی سپیدرود سپس با اشاره به بالا رفتن رقم قراردادها عنوان کرد: متاسفانه دستمزد بازیکنان در فصل جاری بسیار بالا است و با توجه به حضور دو تیم دسته اولی و یک تیم لیگ برتری در استان، کار جذب بازیکن در لیگ دسته دوم بسیار سخت است ولی با تمام این تفاسیر تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که با استفاده از تجارب فصول گذشته، بازیکنان موردنظر خودمان را جذب کنیم و از همان هفته‌های آغازین نشان بدهیم که سپیدرود شرایط خوبی دارد و برای صعود وارد مسابقات شده است.

وی تصریح کرد: البته با توجه به وضعیت سخت معیشتی مردم و بالا رفتن قیمت کالاها، در فوتبال هم بازیکن باید برای خرید یک کفش فوتبال حداقل ۸ میلیون هزینه کند؛ یک بازیکن در فصل سه کفش نیاز دارد و باید ۲۵ میلیون برای کفش هزینه کند. از طرفی بدن و پاهای بازیکن سرمایه او است و باید هزینه کند و مکمل بگیرد و تغذیه مناسب داشته باشد. نمی‌شود خرده و ایرادی گرفت ولی بالاخره این گله هم وجود دارد که سنگین شدن دستمزدها کار را سخت می‌کند؛ مخصوصا برای باشگاه‌های خصوصی که از طرف هیچ ارگان دولتی پشتیبانی نمی‌شوند.

* امکانات را از سپیدرود دریغ نکنید

نظرمحمدی با اشاره به مشکلات مالی سپیدرود گفت: متاسفانه سال هاست که سپیدرود به صورت خصوصی اداره می‌شود و از بودجه و رانت دولتی برخوردار نیست؛ امسال اولین سال است که علیرضا نوید مالک باشگاه از ابتدای فصل بالای سر تیم است و از جیب شخصی خودش خرج می‌کند. واقعا باید از ایشان تشکر کرد. مسئولین و متولیان امر هم از او حمایت کنند، اگر امکاناتی در رشت وجود دارد که می‌تواند به کمک تیم سپیدرود بیاید و به مالک هم در این اوضاع بد اقتصادی کمک کند، دریغ نکنند.

وی افزود: فقط هزینه‌های فعلی نیست؛ ما فردا پروازها، ایاب و ذهاب، هتل، البسه، اردو و … را داریم که هزینه‌هایش روی دست مالک می‌ماند و اگر حمایت صورت نگیرد، سپیدرود نمی‌تواند پرقدرت ظاهر شود. من از مسئولین شهری و محلی خواهش می‌کنم دست مالک را بگیرند تا احساس دلگرمی داشته باشد.

* بودجه بالایی نداریم اما ضعیف نیستیم

سرمربی سپیدرود درباره بودجه این تیم برای فصل آینده گفت: اعلام بودجه تیم در اختیار مدیرعامل است و در حوزه وظایف من نیست. مدیرعامل بودجه‌ای را در هیئت مدیره تصویب کرده و قطعا نمی‌توانیم خارج از آن بودجه، هزینه‌ای داشته باشیم. بودجه خیلی بالایی نداریم اما ضعیف هم نیست و جا دارد از مدیرعامل و مالک محترم نهایت تشکر را داشته باشم. البته باید این نکته را هم بگویم که در این سال‌ها همیشه شهرداری و شورای شهر کنار سپیدرود بوده‌اند، امیدوارم در فصل جاری هم مصوباتی داشته باشند که سپیدرود بتواند از کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهرداری بهره‌مند شود.

* حمایت کنید تا دغدغه‌ای نداشته باشیم

نظرمحمدی در واکنش به این مسئله که ممکن است حمایت‌های فعلی، تا پایان لیگ ادامه نداشته باشد، گفت: ممکن است این اتفاق رخ بدهد و حضور مالک به دلیل مشکلات مالی کمرنگ شود چون بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در فوتبال و ورزش نیاز به حمایت دارد و هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند یک تنه و بدون امکانات شهری و حمایت، محکم و مثل روز اول ادامه بدهد.

امیدوارم در فصل جاری طوری از سپیدرود حمایت شود که این تیم بدون دغدغه در مسابقات حضور پیدا کند و بتوانیم مردم رشت را خوشحال کنیم. ما باید به عاشقان واقعی سپیدرود حق بدهیم که از نتایج چند فصل اخیر تیم گله‌مند باشند اما در فصل جدید تمام تلاش مالکیت، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان این است که طی فصل جاری بتوانیم نتایج درخشان سال‌های ۹۴.۹۵ و ۹۶ را تکرار کنیم و عملکردی درخور سپیدرود، هویت فوتبالی رشت داشته باشیم تا شور و شعف را به مردم شهر برگردانیم.

* اولویت سپیدرود صعود به دسته بالاتر است

وی در خصوص هدف سپیدرود در فصل جدید لیگ دسته دو گفت: هدف ما برای فصل آینده داشتن یک تیم متعصب و قدرتمند است و در عین حال اولویت اول ما صعود به لیگ دسته اول است.

* دلیل جدایی‌ام مشکلات مالی بود

نظرمحمدی که بارها از هدایت سپیدرود کناره‌گیری کرده است در این باره گفت: رفت و آمدها به سپیدرود فقط به دلیل مشکلات مالی بوده و به همین دلیل نتوانستم طولانی مدت و با ثبات بیشتری در سپیدرود بمانم. من از سال ۹۴ تا ۹۷ چون شرایط مالی نسبتا پایدار بود، کنار سپیدرود ماندم و این ثبات فنی باعث شد سپیدرود از لیگ دو به لیگ برتر برسد.

او در واکنش به اینکه آیا احتمال تکرار این اتفاق وجود دارد گفت: با توجه به اینکه مالک بالای سر تیم است، امیدوارم مشکلات باعث این اتفاق نشود. من دنبال ثبات فنی هستم و می‌دانم در سایه ثبات فنی و مدیریتی می‌توان کارهای ماندگار انجام داد و نتایج خوبی هم کسب کرد. در این سال‌ها برای کمک به تیم شهرم به سپیدرود آمدم اما در ادامه متوجه شدم نمی‌توانم این کار را انجام بدهم و فقط و فقط مشکلات مالی باعث جدایی‌ام شد.

این فصل که حس کردم به سپیدرود احجاف شده که در سطح اول فوتبال کشور حضور ندارد و با احساس دین به این تیم برگشتم؛ امیدوارم مسئولین هم وظیفه خودشان بدانند که از تیم حمایت کنند و حضور من هم در سپیدرود استمرار داشته باشد و بر خلاف فصول گذشته بتوانم چند سال در سپیدرود بمانم تا کارهای خوبی برای تیم شهرمان انجام بدهیم.

Share