شهادت یک مامور پلیس؛

قاچاق ناکام محموله بزرگ با اسکورت تا دندان مسلح

اشرار تا دندان مسلح که در حال اسکورت محموله ۷۰۰کیلویی مواد‌مخدر بودند وقتی پلیس را مقابل خود دیدند دست به اسلحه برده و تلاش کردند هر طور شده از دست مأموران فرار کنند، اما در جریان درگیری مسلحانه میان آنها و مأموران پلیس استان ۶شرور مخوف کشته شدند و یکی از مأموران پلیس به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از همشهری، عصر دوشنبه گذشته مأموران تیم گشت پلیس بهرامجرد از توابع شهر کرمان در حال گشتزنی در جاده اصلی منتهی به کرمان بودند که متوجه یک خودروی وانت شدند. این خودرو حامل محموله‌ای بود که روی آن پوشیده بود و از طرفی یک خودروی پرشیا که ۶مرد سرنشین آن بودند پشت سر وانت در حرکت بود و به‌نظر می‌رسید که در حال اسکورت وانت است. مأموران که به ماجرا مشکوک شده بودند به راننده هر دو خودرو دستور ایست دادند، اما آنها به محض دیدن خودروی گشت پلیس، اقدام به فرار کردند. با فرار آنها شکی باقی نماند که مأموران با یک باند قاچاق روبه‌رو هستند و به همین دلیل آنها شروع به تعقیب هر دو خودرو کردند.

توقیف محموله بزرگ 
تعقیب و گریز اولیه میان مأموران پلیس و مردان مرموز چند دقیقه طول کشید تا اینکه تیم گشت پلیس موفق شد با سد کردن مسیر وانت آن را توقیف کند. این در حالی بود که خودروی پرشیا از وانت فاصله گرفته و با ورود به جاده‌ای بیابانی در حال فرار بود. با توقیف وانت و دستگیری راننده آن معلوم شد که این خودرو حامل یک محموله بزرگ مواد‌مخدر است. در این شرایط ماجرا به مرکز پلیس مخابره شد و از آنجا که خودروی پرشیا از محل دور شده بود، برای متوقف کردن آن درخواست کمک شد.

درگیری مسلحانه 
با اطلاع مأموران پلیس کرمان از این ماجرا، تیم‌های کمکی به سرعت راهی همان جاده‌ای شدند که خودروی پرشیا در حال فرار بود. ساعتی بعد درحالی‌که هوا تاریک شده بود یکی از تیم‌های پلیس موفق به شناسایی این خودرو شد، اما سرنشینان پرشیا که مأموران را در تعقیب خود می‌دیدند برای فرار از دست آنها اقدام به تیراندازی کردند. از همان زمان درگیری مسلحانه میان مأموران و اشرار شروع شد و قاچاقچیان که یارای مقاومت در برابر مأموران را نداشتند بار دیگر سوار بر خودروی پرشیا شده و این بار تلاش کردند با استفاده از تاریکی شب از دست مأموران فرار کنند. خودروی پرشیا با سرعت زیاد وارد محور کرمان-بم شد و این در حالی بود که با رسیدن تیم کمکی پلیس، عملیات تعقیب ادامه پیدا کرد. مأموران که مسیر فرار قاچاقچیان را کاملا تحت کنترل داشتند این بار در حوالی سه‌راهی راین در حوالی شهر کرمان خودروی پرشیا را به تله انداختند، اما قاچاقچیان بار دیگر دست به اسلحه شدند و شروع به تیراندازی کردند. آنها که تا دندان مسلح بودند، تلاش می‌کردند با رگبار گلوله مأموران پلیس را عقب برانند، ولی با آتش پرحجم پلیس روبه‌رو شدند و ساعتی پس از این درگیری مسلحانه بود که ناگهان همه‌‌چیز آرام شد. دیگر هیچ گلوله‌ای از سمت قاچاقچیان شلیک نمی‌شد و این یعنی تمامی آنها کشته شده بودند. کمی بعد معلوم شد که هر ۶مرد شرور که سوار بر پرشیا بودند به ضرب گلوله‌ مأموران از پای درآمده‌اند و این در حالی بود که در جریان این درگیری مسلحانه، یکی از مأموران به نام سرهنگ دوم علی برزگرپور به شهادت رسید و ۵نفر دیگر از مأموران نیز مجروح شدند که با حضور تیم‌های امدادی به سرعت به بیمارستان انتقال یافتند.
به‌گفته سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در جریان این عملیات و با توقیف خودروی وانت قاچاقچیان ۶۹۷کیلو موادمخدر شامل: ۵۰۸کیلو و ۵۰۰گرم تریاک و ۱۸۸کیلو و ۴۱۰گرم حشیش و همچنین از محل درگیری مسلحانه ۳قبضه سلاح کلاش، ۱۷قبضه خشاب و مقادیر زیادی فشنگ جنگی کشف شد.

اشرار تحت تعقیب 
همزمان با کشته شدن ۶شرور مسلح، تحقیقات مأموران برای شناسایی هویت آنها آغاز و معلوم شد که این افراد از اشرار مخوفی هستند که از سال‌ها قبل تحت تعقیب پلیس بودند. آنها ازجمله اشراری بودند که در جریان ناامنی‌های زیادی در مرزهای جنوب شرق کشور نقش داشتند. همچنین معلوم شد که این افراد همان اشراری بودند که چند سال قبل و در حوالی شهر بردسیر کرمان با شلیک گلوله یکی از مأموران پلیس را به شهادت رسانده بودند. این افراد همچنین در قاچاق بین‌المللی مواد‌مخدر از طریق مرزهای کشور نقش داشتند که با کشته شدن تمامی آنها در عملیات ضربتی پلیس کرمان، پرونده آنها برای همیشه بسته شد.

Share