عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس؛

عمل گشت ارشاد را تایید می‌کنم | طرح صیانت ما از آلمان و فرانسه دموکراتیک‌تر بود

حسن نوروزی گفت: ما کشور اسلامی هستیم؛ ماه محرم نزدیک است اصل کار در این ایام از جمله هیأت‌ها و پایگاه‌ها، فرهنگی است. آن وقت چند نفر پیدا می‌شوند سر را برهنه می‌کنند و با شلوارهای پاره بدن‌های خود را به نمایش می‌گذارند و اگر حرفی زده شود می‌گویند خشونت صورت گرفته است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جماران، کشور با مشکلات اساسس متعدد دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلاتی که در چهار دهه گذشته بی‌سابقه اند. حال در سه سالگی مجلس شورای اسلامی و یک سالگی دولت سیزدهم این سوال مطرح می‌شود که با وجود این مشکلات عدیده در جامعه، مسئولان کدام مسائل و مشکلات را اولویت کشور می‌دانند؟

در این‌باره حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: امروز اولویت کشور پنج چیز است؛ نخست بحث تعالی فرهنگی است؛ دوم، قانون‌گذاری درست و صحیح؛ سوم، وحدت بین تمام قوا در جهت کار جهادی؛ چهارم، انسجام بخشیدن بین مراکز اقتصادی و تحول در حوزه اقتصاد به ویژه مسائل پولی و بانکی؛ و پنجم، انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان به حوضچه‌ها و آبریزهای ایران بدون تصفیه.

کسی که ولنگاری می‌کند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی تعزیر دارد

وی در خصوص عملکرد گشت ارشاد به عنوان یکی از اولویت‌های نخست فرهنگی است، گفت: آیا ولنگاری و سربرهنگی عمدی در خیابان‌ها درست است؟! آیا آوردن سگ و حیوان نجس العین و بوسیدن آن چیزی که با مبانی اعتقادی رفتاری ما تضاد دارد درست است؟ من عمل گشت ارشاد را تائید می‌کنم؛ کسی که به کرامت خود توهین و ولنگاری می‌کند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی تعزیر دارد. نهی از منکر چند مرحله دارد؛ برخورد آرام، نصیحت و تعزیر و….

نوروزی تاکید کرد: تا امروز هزاران کار فرهنگی صورت گرفته است؛ از جمله سخنان مقام معظم رهبری، امامان جمعه، دانشگاه‌های علوم انسانی و اسلامی، روزنامه‌ها و تلویزیون. تمام این‌ها کار فرهنگی است که در این سال‌ها صورت گرفته ولی مشخص است یک سری در پشت مرزها عده‌ای را خوراک دهی می‌کنند تا کارهای ضد فرهنگی انجام دهند. لذا ما معتقدیم گشت ارشاد ابتدا نصیحت کرده، صحبت کند، مذاکره کند، تذکر دهد و اگر تأثیری نداشت آن‌ها را به دادگاه معرفی کنند و بر اساس قانون مجازات اسلامی برخورد شود.

وی افزود: ما کشور اسلامی هستیم؛ ماه محرم نزدیک است اصل کار در این ایام از جمله هیأت‌ها و پایگاه‌ها، فرهنگی است. آن وقت چند نفر پیدا می‌شوند سر را برهنه می‌کنند و با شلوارهای پاره بدن‌های خود را به نمایش می‌گذارند و اگر حرفی زده شود می‌گویند خشونت صورت گرفته است! آیا خود آمریکا یا اسرائیل حاضر هستند سنت و فرهنگ خود را زیر پا بگذارند؟! اسرائیل جزو مستبدترین و زورگوترین کشورهاست. اگر امروز ترامپ سفری به فلسطین اشغالی داشته باشد می‌بینید که کلاه یهودی را بر سر می‌گذارد؛ اما اگر ما بگوئیم سنت ما حجاب اسلامی است، آن وقت خشونت به حساب می‌آید!

به ما قول دادند طرح صیانت دوباره مورد بحث قرار گرفته شود

عضو کمیسیون قضائی در باره طرح صیانت نیز، گفت: طرح صیانت طرح پشتیبانی از پایگاه‌های مجازی داخلی بود. من به عنوان نایب رئیس فراکسیون دفاع و پشتیبان فضای مجازی می‌گویم، ما باید پلتفرم‌های داخلی خود را تقویت کنیم. بحث سر تقویت برنامه‌هایی چون ایتا، سروش، بله و آی گپ بود. ما برای پلتفرم‌های خارجی احترام قائلیم؛ به شرط اینکه بنا به تخریب نباشد، اما طبیعتا باید کاری کنیم نمایندگی آنان در ایران مستقر شود.

وی در پایان گفت: طرح صیانت ما از آلمان و فرانسه دموکراتیک‌تر بود؛ منت‌ها جامعه را ترساندند، مقاله نوشتند و سرو صدا کردند و مجلس بررسی طرح را فعلا متوقف کرد؛ ولی به ما قول دادند این طرح دوباره مورد بحث قرار گرفته شود.

Share