تلویزیون و نقش آن در زندگی

راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق تلویزیون

با یک برنامه ریزی منظم و استفاده صحیح از وسایل برقی موجود در محیط زندگی مانند تلویزیون می توانیم موجب صرفه جویی بهینه در مصرف برق و کاهش هزینه ها شویم.

تلویزیون مانند یخچال از جمله دستگاههای خانگی می باشد که به اکثر خانه های ایرانی راه یافته است.با توجه به اینکه بخش بزرگی از برق مصرفی منازل به این دستگاه اختصاص پیدا کرده است، بنابراین استفاده و نگهداری صحیح از تلویزیون ، مصرف برق را کاهش می دهد.

راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق تلویزوین عبارت است از:

۱ –اگر از تلویزیون استفاده نمی کنید آنرا خاموش کنید. وقتی تلویزیون روی حالت آماده بکار یا همان _StandBy_ قرار دارد ، تقریبا هنوز انرژی برق را استفاده می کند بنابر این در صورت عدم نیاز به تلویزیون آنرا کاملا خاموش کنید.

۲ -به علت استفاده طولانی مدت از این وسیله الکترونیکی باید  تلویزیون را در نزدیکی منابع حرارت زا از قبیل: (شوفاژ، بخاری و …) قرار ندهید، تا در خنک شدن تلویزیون خللی ایجاد نشود.

۳- پشت تلویزیون نباید به جایی چسبیده باشد، تا گردش هوا به راحتی انجام پذیرد و همچنین تلویزیون نباید در معرض رطوبت یا نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

۴ – در هنگام خرید تلویزیون به میزان برق مصرفی آن توجه نمایید.
۵ – تلویزیونهای بزرگتر برق بیشتری مصرف می کنند.
۶ –از خاموش و روشن نمودن مکرر تلویزیون خودداری نمایید.
۷ -از روشن ماندن بیهوده تلویزیون بپرهیزید، زیرا در صورت استفاده بهینه از تلویزیون باعث افزایش طول عمر تلویزیون و کاهش مصرف برق آن خواهد شد.
۸ – در انتخاب تلویزوین به مکان مورد استفاده و ابعاد آن توجه شود و بر آن اساس سایز مناسب تلویزیون خریداری شود.
۹- از گذاشتن گلدان یا هرگونه ظرف آب دیگری بر روی تلویزیون که با کوچکترین حرکت احتمال ریختن و یا صدمه دیدن به تلویزیون باشد، بپرهیزید.

با یک برنامه ریزی منظم و استفاده صحیح از وسایل برقی موجود در محیط زندگی مانند تلویزیون می توانیم موجب صرفه جویی بهینه در مصرف برق و کاهش هزینه ها شویم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

Share