در صرافی ارز دیجیتال چه می گذرد؟

صرافی ارز دیجیتال یکی از ارکان اقتصادی جدید می باشد که امکان خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم می کند.

 

در سال های اخیر، رمز ارزها به شکل قابل توجهی در سطح جهانی مطرح شدند و برای معامله آن ها صرافی های زیادی پدید آمدند. به تدریج، تقاضای خرید ارز دیجیتال در ایران هم افزایش یافت و افراد زیادی به سرمایه گذاری روی رمز ارزها روی آوردند. به همین جهت، چند صرافی ارز دیجیتال هم در ایران تاسیس شد تا معامله رمز ارزها را برای سرمایه گذاران ایرانی تسهیل کند. اکنون تعداد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نسبت به قبل بسیار بیشتر است و چندین صرافی در این حوزه فعالیت می کنند. با این حال هنوز هم فعالیت صرافی ارز دیجیتال برای بسیاری از ایرانیان چندان شفاف نیست. به همین دلیل ما سعی می کنیم که در این مقاله، فعالیت صرافی های رمز ارزی و اهمیت آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

نحوه فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در ایران

احتمالا می دانید که صرافی های ارز دیجیتال مجوز رسمی فعالیت ندارند اما مانعی هم برای فعالیت آن ها وجود ندارد. این صرافی ها زیر نظر پلیس فتا و در چارچوب های مشخص قانونی فعالیت می کنند تا خیال کاربران از اعتبار آن ها راحت شود. اینگونه جرائم مالی احتمالی هم به حداقل می رسد و مشکلی برای صرافی ارز دیجیتال ایجاد نمی شود. عموم صرافی های رمز ارزی به صورت آنلاین فعالیت می کنند و برای خرید و فروش ارز دیجیتال در آن ها، نیازی به مراجعه حضوری نیست. به این ترتیب، علاقه مندان به خرید ارز دیجیتال می توانند به سادگی و با مراجعه به سایت صرافی مورد نظر خود، سفارش خرید رمز ارز را ثبت کنند.

برای انجام این کار، تعداد زیادی پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد که متقاضیان می توانند بین آن ها انتخاب کنند. بنابراین اگر کسی بخواهد خرید ارز دیجیتال را انجام دهد، گزینه های متعددی دارد. گرچه ایجاد امکان خرید و فروش رمز ارز، تنها نقش صرافی ارز دیجیتال در اقتصاد نمی باشد. صرافی های ارز دیجیتال تاثیرات کلانی هم روی فضای اقتصادی کشور دارند که به وجود آن ها ضرورت می بخشد. در بخش بعدی، نقش صرافی ارز دیجیتال در اقتصاد کشور را بررسی می کنیم و در نهایت مهم ترین ویژگی این پلتفرم ها را می گوییم.

اقتصاد دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال چه نقشی در اقتصاد دارد؟

همه ما می دانیم که تحریم های اقتصادی شدیدی روی ایران اعمال شده است و از این رو درهای واردات به روی ایران بسته است. صرافی های ارز دیجیتال با تهیه رمز ارز و واگذاری آن به دولت، می تواند نقش مهمی را در مقابله با تحریم ها ایفا کند. چرا که استفاده از رمز ارز می تواند امکان واردات بی دردسر کالا را برای کشور ما فراهم آورد. چندی پیش، اولین سفارش واردات کالا با رمز ارز نیز ثبت شد که ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار داشت. این رمز ارزها توسط صرافی های ارز دیجیتال و استخراج کنندگان این دارایی ها فراهم می شود. علاوه بر این، افزایش مشارکت ایرانیان در امر سرمایه گذاری نیز از فواید صرافی ارز دیجیتال می باشد که این امکان را به ایرانیان می دهد.

با این حال، همه صرافی های ارز دیجیتال امکانات مشابهی ندارند و حتی نحوه خدمت رسانی آن ها نیز متفاوت است. به همین جهت صرافی ارز دیجیتالی که بتواند امکانات بهتری را ارائه کند و قیمت مناسب تری داشته باشد، گزینه شایسته تری است. در بخش بعدی، برخی از ویژگی های مهم صرافی های ارز دیجیتال که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند را می خوانید.

صرافی ارز دیجیتال

مهم ترین ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال کدام اند؟

با توجه به این که صرافی ارز دیجیتال یک نهاد مالی می باشد، امنیت و اعتبار آن اهمیت بسیار بالایی دارد. عوامل مهمی در کسب اعتبار یک صرافی آنلاین نقش دارند که قدمت، سابقه خوب فعالیت و تعداد کاربران، تعدادی از آن ها می باشند. امنیت صرافی ارز دیجیتال نیز رکنی بسیار مهم است که به مسائل مختلفی بستگی دارد. یک صرافی ارز دیجیتال امن و مطمئن باید بتواند بخش های مختلف خود را به آخرین سیستم های امنیتی مجهز کند. اینگونه نگرانی سرمایه گذاران از اتفاقاتی نظیر حملات هکری و از دست رفتن دارایی کمتر می شود. با این حال امنیت و اعتبار تنها ویژگی های مهم یک صرافی ارز دیجیتال ایده آل نیستند. در فهرست زیر، با موارد دیگری هم آشنا می شوید که مهر تاییدی بر شایستگی صرافی می باشند.

  • سرعت و کیفیت بالای ارائه خدمات
  • نظرات مثبت کاربران و تجربه کاربری خوب
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته با پاسخگویی مناسب و کارآمد
  • بروزرسانی هایی که فعالیت صرافی را بهتر کند
  • میزان کارمزد کم و عمق بازار بالا

این موارد نیز، از دیگر ویژگی های مهم یک صرافی ارز دیجیتال ایده آل هستند. به همین جهت زمانی که بخواهید در یک صرافی ارز دیجیتال فعالیت کنید، باید این موارد را مد نظر قرار دهید تا بتوانید تجربه سرمایه گذاری خوبی را برای خود رقم بزنید. بررسی سابقه شرکت در فضای مجازی نیز، می تواند شما را به نتایج بهتری برساند.

 

 

Share