نکاتی برای انتخاب بهترین اینترنت برای گیمینگ در ایران

بازی آنلاین به سرعت اینترنت سریع تری نسبت به مواردی مانند بررسی رسانه های اجتماعی یا گوش دادن به موسیقی نیاز دارد. اتصال اینترنت کند یا غیرقابل اعتماد می تواند مزیت رقابتی شما را از بین ببرد و منجر به تجربه ای بسیار ناامید کننده شود.

بازی های آنلاین محبوب تر از همیشه شده اند. که فرصتی را به شما می دهد تا به صورت مجازی با گیمرهای دیگر ارتباط برقرار کنید و دوستی های آنلاین ایجاد کنید. اگر بازی های چند نفره آنلاین بازی می کنید، برای برنده شدن به اتصال اینترنتی مناسب نیاز دارید. در این نوشته به بررسی نکاتی برای انتخاب بهترین اینترنت برای گیمینگ در ایران پرداخته ایم.

بازی آنلاین به سرعت اینترنت سریع تری نسبت به مواردی مانند بررسی رسانه های اجتماعی یا گوش دادن به موسیقی نیاز دارد. اتصال اینترنت کند یا غیرقابل اعتماد می تواند مزیت رقابتی شما را از بین ببرد و منجر به تجربه ای بسیار ناامید کننده شود.

این مقاله به شما می گوید که هنگام انتخاب بهترین اینترنت خانگی برای انجام بازی های آنلاین، به دنبال چه چیزی باشید. ما به برخی از مفاهیم اینترنت که باید از آنها آگاه باشید می پردازیم و شما را با چند نوع خدمات اینترنتی آشنا می کنیم.

گیمرها به چه اینترنتی نیاز دارند؟

چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک سرویس اینترنتی از آنها آگاه باشید. شما به اتصالی نیاز دارید که به اندازه کافی سریع و قوی باشد تا بتواند بازی هایی را که از آن لذت می برید مدیریت کنید. در چند بخش بعدی، آنچه را که باید در مورد به دست آوردن اینترنت سریع بدانید را شناسایی خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چگونه می تواند بر تجربه بازی شما تأثیر بگذارد.

۰-۱۰ مگابیت در ثانیه
خوبه برای:

  • چک کردن ایمیل
  • مرور وب سایت ها
  • مرور شبکه های اجتماعی

۱۰-۵۰ مگابیت در ثانیه
خوبه برای:

  • اتصال چندین دستگاه
  • پخش جریانی ویدیوها
  • بازی آنلاین برای یک بازیکن

۵۰+ مگابیت بر ثانیه
خوبه برای:

  • پخش ویدئو با کیفیت HD
  • بازی آنلاین برای چندین کاربر
  • چت تصویری با دوستان

بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین

سرعت اتصال به اینترنت شما زمانی که بازی هایی انجام می دهید که نیاز به تصمیم گیری در چند ثانیه دارند، بسیار مهم است. سرعت اینترنت یا پهنای باند، نرخی است که با آن اطلاعات می تواند از طریق اتصال اینترنت شما ارسال و دریافت شود.

سرعت اتصال بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps) اندازه گیری می شود. برای انجام بازی های آنلاین، به پهنای باند خیلی زیاد (۳ تا ۶ مگابیت در ثانیه) نیاز ندارید. به عنوان مثال، می توانید بازی هایی مانند Fortnite و Call of Duty: Black Ops Cold War را با سرعتی در حدود ۴ مگابیت در ثانیه بازی کنید. با این حال، توصیه می شود برای یک تجربه بازی بدون مشکل، سرعت های سریع حداقل ۲۵ مگابیت در ثانیه داشته باشید.

هم سرعت دانلود و هم سرعت آپلود وجود دارد:

سرعت دانلود مدت زمانی است که کامپیوتر یا کنسول بازی شما برای دریافت اطلاعات آنلاین نیاز دارد. نمونه ای از دانلود می تواند خرید و بارگذاری یک بازی ویدیویی در پلی استیشن یا ایکس باکس شما باشد. مثال دیگر پخش یک فیلم در نتفلیکس است.
سرعت آپلود به مدت زمانی است که برای ارسال اطلاعات به صورت آنلاین طول می کشد. نمونه ای از آپلود ارسال ایمیل یا ارسال یک تصویر یا ویدیو در یک سایت رسانه اجتماعی است.

وقتی شرکت‌ها سرعت اینترنت خود را تبلیغ می‌کنند، معمولاً در مورد میزان سرعت دانلود مگابیت بر ثانیه سرویس خود صحبت می‌کنند. سرعت دانلود در اکثر برنامه های اینترنتی سریعتر از سرعت آپلود است.
بر خلاف سایر گزینه های اینترنتی، طرح های اینترنت فیبر نوری دارای سرعت دانلود و آپلود متقارن هستند.

تأخیر اینترنت برای بازی های آنلاین

پینگ پایین و نرخ تأخیر پایین هر دو برای بازی آنلاین مهم هستند. نرخ پینگ مدت زمانی است که طول می کشد تا سیگنال از سیستم شما به رایانه دیگری برسد. زمان تأخیر بین انجام یک عمل در دستگاه بازی خود و پاسخگویی بازی یا برنامه به درخواست شما است. هم تاخیر و هم نرخ پینگ در میلی ثانیه (ms) اندازه گیری می شوند.

شما می خواهید مطمئن شوید که کمترین تأخیر ممکن را دارید. تاخیر قابل توجه بین فشار دادن یک دکمه و دیدن نتیجه روی صفحه می تواند بسیار خسته کننده باشد.

چند چیز وجود دارد که می تواند بر تأخیر شما تأثیر بگذارد. مسیری که اتصال شما از آن استفاده می کند و کیفیت روتر شما می تواند به تأخیر کمک کند. به عنوان مثال، اگر از کابل اترنت استفاده می کنید، تاخیر بسیار کمتری نسبت به زمانی که از اتصال بی سیم برای بازی کردن استفاده می کنید، خواهید داشت.

فاصله بین دو کامپیوتر نیز می تواند باعث افزایش تاخیر شود. به عنوان مثال، اگر در حال بازی با شخصی در نیویورک هستید، اما در کشور دیگری قرار دارید، رسیدن سیگنال‌های شما به یکدیگر بیشتر از زمانی طول می‌کشد که در حال بازی با شخصی در نزدیکی باشید.

تأخیر تأثیر زیادی در بازی دارد. اگر اتصال اینترنتی شما نسبت به کسی که در مقابل آن بازی می‌کنید تأخیر بیشتری داشته باشد، حرکات شما به سرعت آنها ثبت نمی‌شود و شما را در یک ضرر بزرگ قرار می‌دهد. این امر به ویژه هنگامی که در حال انجام بازی های مبارزه ای مانند Tekken یا Street Fighter هستید بسیار مهم است. برای بازی های آنلاین، تاخیر ۲۰ تا ۴۰ میلی ثانیه توصیه می شود و تاخیر شما حداکثر نباید بیش از ۱۰۰ میلی ثانیه باشد.

بهترین اینترنت برای دانلود بازی

دانلود بازی های آنلاین می تواند به داده های زیادی نیاز داشته باشد. به همین دلیل است که برای برنامه اینترنت شما مهم است که یک سقف داده به اندازه کافی بزرگ برای دانلود بازی ها داشته باشد.

مقدار داده‌ای که برای بازی‌های آنلاین نیاز دارید به میزان بازی‌ای که انجام می‌دهید و همچنین نوع بازی‌هایی که انجام می‌دهید بستگی دارد. حداقل، شما به یک سقف داده بین ۵۰ تا ۱۰۰ گیگابایت نیاز دارید. بازی های آنلاین فقط برای دانلود به طور متوسط ​​از ۱ تا ۵۰ گیگابایت نیاز دارند و برای اجرای آنها به مقداری داده های موجود اضافی نیاز دارید.

اهمیت گیم و دریافت ارز دیجیتال و کسب درآمد

پیشتر از این گیم و بازی فقط به عنوان سرگرمی مورد استفاده می شد. ولی امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی های مدرن شما می توانید بازی کنید و از طریق ارز دیجیتال درآمد کسب کنید. بازی های مبتنی بر ارز دیجیتال روز به روز بیشر می شوند و بسیاری از آن ها توانسته اند منبع کسب درآمد برای بسیاری از افراد باشند. برای تبدیل ارز دیجیتال دریافتی از بازی ها به پول رایج کشور باید بتوانید با صرافی های ارز دیجیتال کار کنید.مقاله ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران را می توانید بخوانید.

انواع اتصال به اینترنت و تاثیر آنها بر بازی های آنلاین

انواع مختلفی از گزینه های اینترنت خانگی در ایران وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. آنها در مواردی مانند در دسترس بودن، سرعت و قابلیت اطمینان متفاوت هستند. نوع اینترنت مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند تعداد افراد خانواده و انواع بازی هایی که انجام می دهید.

اینترنت DSL

اینترنت خط مشترک دیجیتال (DSL) اطلاعات را از طریق سیم کشی مسی خطوط ثابت محلی (سیستم های تلفن) منتقل می کند. از آنجایی که اینترنت DSL از خطوط تلفن استفاده می کند، عواملی مانند فاصله شما با شرکت تلفن می تواند اینترنت DSL شما را کندتر کند. به اندازه سایر گزینه های اینترنت مانند کابل سریع یا قابل اعتماد نیست.

اینترنت کابلی

اینترنت کابلی قابل اعتمادتر و سریعتر از DSL است و برای بازی بهتر است. این سیم کشی کواکسیال مشابهی اجرا می شود که شرکت ها برای ارائه تلویزیون کابلی از آن استفاده می کنند. همچنین به طور گسترده در دسترس است. با این حال، یکی از مواردی که در مورد اینترنت کابلی باید از آن آگاه بود، این است که پهنای باند آن در زمان های ترافیک بالای اینترنت کاهش می یابد. همچنین زمانی که افراد در خانه شما از یک اتصال مشابه در چندین دستگاه استفاده می کنند، می تواند کند شود.

اینترنت فیبر نوری

فیبر نوری سریع ترین اینترنت و قابل اطمینان ترین از همه است. اینترنت فیبر نوری اطلاعات را از طریق کابل های شیشه ای حمل می کند. احتمال کاهش سرعت آن در زمان‌هایی که ترافیک بیشتر است کمتر است. از آنجایی که از شیشه مقاوم در برابر الکتریسیته ساخته شده است، در هنگام قطع برق نیز احتمال پایین آمدن آن کمتر است.

نکته جالب دیگر در مورد اینترنت فیبر این است که سرعت آپلود آن تقریباً برابر با سرعت دانلود آن است. این امر مواردی مانند کنفرانس ویدیویی یا پخش جریانی بازی شما را در زمان واقعی بسیار آسان تر و با کیفیت بالاتر می کند. با این حال، اینترنت فیبر نوری به اندازه کابل یا DSL به طور گسترده در دسترس نیست، زیرا از زیرساختی که قبلاً وجود دارد (خطوط تلفن، تلویزیون کابلی و غیره) استفاده نمی کند.

جمع بندی – بهترین اینترنت برای گیمینگ در ایران

در این نوشته به بررسی نکاتی که باید در انتخاب بهترین اینترنت برای گیمینگ در ایران در نظر بگیرید پرداختیم. با مطالعه آن می توانید به این سوال پاسخ دهید که گیمرها به چه اینترنتی نیاز دارند؟ پاسخ دهید. برای مطالعه نظرات کاربران و تجربه استفاده آنها می توانید از سایت نظرکده اقدام کنید.

Share