مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان؛

حراست جبهه رسانه، به دست بسیج رسانه و خانه مطبوعات صورت می‌گیرد

عباس محمدیان عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه حراست جبهه رسانه به دست بسیج رسانه و خانه مطبوعات صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پیوند و همراهی بسیج رسانه و خانه مطبوعات منجر به ضریب دادن برنامه‌های رسانه‌ای و پیشرفت در این حوزه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس محمدیان عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه حراست جبهه رسانه به دست بسیج رسانه و خانه مطبوعات صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پیوند و همراهی بسیج رسانه و خانه مطبوعات منجر به ضریب دادن برنامه‌های رسانه‌ای و پیشرفت در این حوزه می‌شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر اصحاب رسانه در تحول عظیم در جمهوری اسلامی بیان کرد: آنچه امروز در دستان من و شما قرار دارد امانت است، بنابراین خانه مطبوعات و بسیج رسانه باید در یک سو و در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر لزوم توجه به زمینه‌سازی تحول عظیم در عرصه رسانه افزود: امروز زمینه تحول در عرصه رسانه آماده است و هیچ قشری به مانند بسیج رسانه و خانه مطبوعات نمی‌تواند از اصحاب رسانه حمایت کند.

محمدیان روزمرگی را یک آفت برای رسانه‌های جریان انقلاب دانست و بیان کرد: امروز متأسفانه اصحاب رسانه در کارها دچار روزمرگی و به شدت دچار انزوای گفتمانی درون سیستمی شدند که جای بسیار تأسف دارد.

وی با بیان اینکه برخی در رسانه‌ها فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند، تصریح کرد: عدم اتحاد اصحاب رسانه سبب‌عدم تحول زیربنایی در کشور شده است، چراکه همه دنبال منفعت شخصی خود هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات باید به جایگاه واقعی خود بازگردد گفت: در کشور و استان‌ها خانه مطبوعات در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و این یک ضعف در سطح رسانه‌های کشور است.

محمدیان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات خانه مطبوعات را قوانین دست و پا گیر آن دانست و بیان کرد: سازمان بسیج رسانه و خانه مطبوعات تشکیل شد تا باری را از دوش اصحاب رسانه به ویژه رسانه‌های جریان انقلاب در سطح کشور بردارند.

وی با اشاره به ضعف‌های آموزش رسانه و کادرسازی در سطح کشور تصریح کرد: یکی از ضعف‌های رسانه‌ها در سطح کشور راعدم آموزش و کادرسازی است و تا زمانی که این ضعف برطرف نشود نمی‌توان به تشکیل جبهه رسانه جریان انقلاب امیدوار بود.

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور از آمادگی کامل برای تأسیس دانشکده علمی و کاربردی خبر در استان گیلان خبر داد و افزود: باید با تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی تاریخ شفاهی رسانه گیلان را ضبط و مشکلات استان در عرصه‌های مختلف را برطرف کرد، بنابراین سازمان بسیج رسانه کشور این آمادگی را دانشکده علمی کاربردی خبر را در این استان دایر کند.

محمدیان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی به بلوغ اقتصادی رسانه‌ها توجه نشده است، گفت: تا زمانی که رسانه‌ها استقلال مالی نداشته باشند هیچ مشکلی در کشور برطرف نخواهد شد.

Share