معاون وزیر جهاد کشاورزی در رشت:

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، جرم است | ساماندهی واگذاری‌ها در امور اراضی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با حضور در رشت گفت: تسهیل در ارائه خدمت به ارباب رجوع، یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان امور اراضی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشور در حاشیه دوره آموزشی مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گیلان در رشت، هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را تخلف و جرم عنوان کرد و گفت: سامانه ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور، برای دریافت اخبار و اعلام تخلف‌های ارضی آماده است.

صفدر نیازی شهرکی در ادامه، ساماندهی واگذاری‌ها در امور اراضی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: ایجاد سامانه الکترونیکی هوشمند برای واگذاری زمین و رفع اختلافات، با کاهش کاغذبازی‌ها؛ روند ارائه خدمات به ارباب رجوع را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به تصویب قوانین اصلاحات ارضی و ملی شدن زمین، در دهه چهل خورشیدی و واگذاری مسوولیت حل اختلافات احتمالی از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی، گفت: طبق دستور وزیر، این سازمان موظف شده است ظرف دو سال برای حل اختلافات ارضی اقدام کرده و تداخل پلاک‌های ثبتی را رفع کند.

صفدر نیازی شهرکی، برگزاری جلسه امروز در رشت را نیز با هدف برنامه ریزی بهینه برای چگونگی حل مشکلات و رفع تداخل پلاک‌های ثبتی عنوان کرد.

Share