با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان؛

برگزاری نشست تعیین تکلیف شرکت های دانه بندی مستقر در بستر ۲۵ ساله رودخانه سفیدرود

نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی، جنگل ها و مراتع به ریاست رئیس کل دادگستری استان با موضوع تعیین تکلیف شرکت های دانه بندی مستقر در بستر ۲۵ ساله رودخانه سفیدرود برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی، جنگل‌ها و مراتع به ریاست حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان با موضوع تعیین تکلیف شرکت‌های دانه‌بندی مستقر در بستر ۲۵ساله رودخانه سفیدرود برگزارشد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه ۱۹ کارگاه شن و ماسه در بستر رودخانه سفیدرود به طور موقتی و برحسب نیاز مستقر است که فرصت زمانی ۱۷ کارگاه به اتمام رسیده است، اظهار داشت: استقرار کارگاه‌های دانه‌بندی و تصرفات آن‌ها علی رغم اتمام فرصت قانونی موجب تنش‌های اجتماعی می‌شود که باید هرچه زودتر اقدامات لازم در خصوص این رفع تصرفات صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: کارگاه‌هایی که پروژه‌های استانی و ملی دارند می‌توانند تا پایان پروژه با رعایت مسائل زیست محیطی در بستر رودخانه مستقر باشند و سایر کارگاه‌ها که فعالیت آنان مدت هاست به اتمام رسیده و دادگاه حکم آنان را نیز صادر کرده است، بایدظرف مدت یک سال حریم رودخانه را ترک نموده و به سایر پروژه‌ها و طرح‌های خود بپردازند.

Share