سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد:

برپایی بیرق عزای حسینی | جانمایی المان‌های ویژه محرم در محلات رشت

همزمان با برپایی بیرق عزای حسینی در شهر رشت، سرپرست شهرداری رشت از فضاسازی محیط شهری مناسب با ماه محرم و برنامه‌های ویژه شهرداری برای این ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با برافراشته شدن بیرق عزای حسینی سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت برنامه‌های دهه اول محرم امسال شهرداری رشت را مطابق با دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تشریح کرد.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه شهرداری در راستای حفظ ارزشهای دینی و مذهبی، تبیین فلسفه محرم و عاشورای حسینی و حفظ و گسترش فرهنگ محرم به ویژه برای نسل آینده برنامه‌های ویژه خود را در این راستا دنبال می‌کند، ابراز داشت: شهرداری رشت تلاش می‌کند تا وظیفه خود را در راستای برگزاری باشکوه مراسمات معنوی ماه عزای امام حسین (ع) به نحو احسن انجام دهد.

سید مجتبی خدمت بین دانا اضافه کرد: تجمع مداحان و تجلیل از پیرغلامان با مشارکت بسیج و کانون مداحان، برگزاری همایش خادمان عاشورایی با مشارکت سازمان تبلیغات، برپایی مجدد حسینه شهدا و برگزاری تاسوعا و عاشورای حسینی در پیاده راه با مشارکت هیات رزمندگان و صدا و سیمای مرکز گیلان از برنامه‌های تدارک دیده شده شهرداری رشت در این ایام است.

وی از همکاری شهرداری در برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی (ع) با تعدادی از هیئت‌های مذهبی خبر داد و اضافه کرد: مشارکت با مساجد، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جلسات روضه در سراسر شهر و اجرای دو گروه بزرگ تعزیه در پیاده راه فرهنگی و سبزه میدان از دیگر برنامه‌های شهرداری رشت در ماه محرم امسال محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت ضمن اشاره به اجرای گروه تئاتر مولای عشق با حضور ۴۵ نفر از بازیگران تئاتر و تلویزیون در ایام ماه محرم یادآور شد: امسال ویژه برنامه چهارپایه خوانی نیز با مشارکت چند هیئت در پیاده راه و برخی میادین اصلی شهر برگزار خواهد شد.

خدمت بین دانا فضاسازی محیط شهری مناسب با ماه محرم را برنامه مهم شهرداری برای ورود به ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان اعلام کرد و گفت: شهرداری رشت در همین راستا نسبت به جانمایی تعداد بیشماری المان در محلات شهر اقدام می‌کند.

Share