با انتشار ویدیویی صورت گرفت؛

ایستگاه فضایی: میکروب‌ها حتی در فضا هستند!

میکروب‌ها همه جا هستند. آن‌ها ممکن است برای چشم انسان قابل مشاهده نباشند، اما میکروارگانیسم‌ها تاثیر زیادی بر زندگی ما دارند. انسان‌ها برای زنده ماندن به برخی از آن‌ها نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر پاتوژن‌های بیماری‌زا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری از فضانوردان و فعالیت آن‌ها در فضا منتشر کرد.

ایستگاه فضایی با انتشار ویدیویی از کیت روبینز که چندی پیش در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشت، نوشت: میکروب‌ها همه جا هستند.

کیت روبینز یکی از اعضای ماموریت اکسپدیشن ۶۴ ناسا بود که سال گذشته پس از گذراندن ۱۸۵ روز در فضا به همراه دو فضانورد روس به نامهای «سرجی ریجیکوف» (Sergey Ryzhikov) و «سرجی راد سرجوکوف» (Sergey Kud-Sverchkov) به زمین بازگشت.

میکروب‌ها همه جا هستند. آن‌ها ممکن است برای چشم انسان قابل مشاهده نباشند، اما میکروارگانیسم‌ها تاثیر زیادی بر زندگی ما دارند. انسان‌ها برای زنده ماندن به برخی از آن‌ها نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر پاتوژن‌های بیماری‌زا هستند. بنابراین، شناسایی، نظارت و مطالعه این موجودات کوچک برای ما مهم است. محققان از ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌عنوان محل آزمایشی برای مطالعه میکروب‌ها و چگونگی ایمن نگه‌داشتن فضانوردان در طول مأموریت‌های طولانی مدت استفاده می‌کنند.

مطالعات میکروبی در ایستگاه فضایی به ما کمک می‌کند تا رفتار میکروبی، حوزه‌های جدیدی از تحقیقات را درک کنیم و فرآیندهای میکروبیولوژیکی را ساده کنیم که این امر می‌تواند به بهینه‌سازی زمان چرخش کمک کند.

در تصویری دیگر کیجل لیندگرن فضانورد آمریکایی نمونه‌هایی را در گلاو باکس علوم زیستی ماژول آزمایشگاهی کیبو پردازش می‌کند تا پیری ایمونولوژیک سلول‌ها در محیط ریزگرانش را بررسی کند و احتمالا درمان‌هایی را برای شرایط سیستم ایمنی که ممکن است انسان‌ها روی زمین و خارج از آن تجربه کنند، ایجاد کند.

Share