هواشناسی گیلان خبر داد

کاهش ۲ تا ۴ درجه ای دمای گیلان و تداوم بارندگی تا روز دوشنبه

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه ای متوسط دمای هوای استان، متذکر شد: برای پنجشنبه و جمعه رگبارهای پراکنده پیش بینی می شود، اما برای روزهای شنبه تا دوشنبه بیشتر مناطق استان بارش خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا کمی ابری دانست و اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ماسوله با ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۸ درجه سلسیوس گرم ترین ایستگاه های استان بودند.

وی دمای رشت را بین ۲۲ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار و فعالیت توده هوای گرم در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت آینده غالبا آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود، تصریح کرد: وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها گرم خواهد بود و احتمال مه صبحگاهی وجود دارد.

دادرس، با اشاره به شکسته شدن رکورد گرمای تیرماه در ایستگاه املش با ۳۸ درجه سلسیوس، خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته شاهد تداوم هوای گرم در استان بودیم.

وی از کاهش دمای هوای استان طی پایان هفته خبر داد و گفت: از پنجشنبه با نفوذ تدریجی توده هوای کم و بیش ناپایدار به منطقه روند افزایش ابر و کاهش نسبی دما و به تناوب بارندگی و رگبار و رعد و برق تا اواسط هفته در استان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه ای متوسط دمای هوای استان، متذکر شد: برای پنجشنبه و جمعه رگبارهای پراکنده پیش بینی می شود، اما برای روزهای شنبه تا دوشنبه بیشتر مناطق استان بارش خواهیم داشت.

Share