طی احکامی؛

«ولودیمیر زلنسکی» سفرای اوکراین در ۵ کشور ازجمله ایران را برکنار کرد

سفرای اوکراین در کشورهای گرجستان، اسلواکی، پرتغال، ایران و لبنان تغییر خواهد کرد. این احکام در وب سایت دفتر رئیس جمهوری اوکراین منتشر شده است. همچنین به دلیل برکناری این سفرا اشاره‌ای نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی حکمی سفرای اوکراین در پنج کشور را برکنار کرد.

بر این اساس سفرای اوکراین در کشورهای گرجستان، اسلواکی، پرتغال، ایران و لبنان تغییر خواهد کرد. این احکام در وب سایت دفتر رئیس جمهوری اوکراین منتشر شده است. همچنین به دلیل برکناری این سفرا اشاره‌ای نشده است.

در عین حال، روزنامه «کی یف ایندیپندنت» در این باره نوشت که دلیل این حکم رئیس جمهور اوکراین، ناکارامدی سفرای مذکور اعلام شده است.

گفتنی است که ایران تنها کشوری در منطقه است که با اتخاذ موضعی متعادل خواستار گفتگو و دیپلماسی جهت حل اختلافات و درگیری‌های بین اوکراین و روسیه شده و همزمان نیز بر خطرات مرتبط با گسترش ناتو به سمت شرق را تاکید کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران اعلام کرده بود که بحران اوکراین ریشه در تحریکات ناتو دارد و ایران اعتقادی به توسل به جنگ به عنوان راه حل این مسئله ندارد. برقراری آتش بس و یافتن راه حلی سیاسی و دموکراتیک ضروری است.

Share