از تبادل دانشجویان و اساتید تا ایجاد فرصت های مطالعاتی در داخل کشور،

نشست رؤسای دانشگاه های شمال کشور به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد

رئیس دانشگاه گیلان در نشست رؤسای دانشگاه های شمال کشور گفت: باید از ظرفیت دانشگاه های شمال برای حل مشکلات مشترک بین این استان ها استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست رؤسای دانشگاه های شمال کشور متشکل از دانشگاه های گیلان، مازندران و گلستان با هدف بهره‌مندی و هم‌افزایی دانشگاه‌ها از توان علمی، تجربیات، امکانات و توانمندی‌های یکدیگر و شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری و عملیاتی نمودن نقشه جامع علمی کشور و در نهایت رسیدن به توسعه بر اساس الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت و به منظور ایجاد همکاری گسترده در زمینه های آموزشی و پژوهشی روز دوشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه گیلان برگزار شد.

دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست ضمن خیرمقدم به روسای دانشگاه های شمال کشور و ابراز خرسندی از تشکیل این نشست، خواستار استفاده از امکانات و ظرفیت های دانشگاه های شمال کشور برای پیشرفت و ارتقاء سه استان شمالی در زمینه های کشاورزی، صنعتی و علمی شد.

سرپرست دانشگاه گیلان حل مسائل مشترکی نظیر محیط زیست، پسماند و کشاورزی را هدف عمده نشست دانست و پیشنهاداتی نظیر تبادل دانشجویان بومی، تبادل اساتید و ایجاد فرصت های مطالعاتی در داخل کشور، توسعه گرایش های بین رشته ای و گسترش مراکز رشد دانشگاه ها در استانهای شمالی را ارائه کرد.

حجت الاسلام علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان هم در این نشست راه برون رفت از تحریم های ظالمانه را توجه به مراکز علمی و آموزشی دانست و دانشگاه ها را موتور پیشران کشور برای پیشرفت های علمی برشمرد.

وی در ادامه تشکیل نشست دانشگاه های شمال کشور  را نقطه عطفی در جهت حل مشکلات دانشگاه های شمال دانست.

 فعالیت‌های پژوهشی مشترک به خصوص در زمینه‌های مربوط به  شمال کشور، جنگل‌های هیرکانی، کشاورزی، صنعت، گردشگری، تغییر اقلیم، فاضلاب، رودخانه‌ها، زباله، اقدام مشترک برای ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دیگر کشورها، انجام اقدامات مشترک در خصوص توسعه منطقه شمال کشور، انجام تلاش‌های پژوهشی و آموزشی هم‌افزا در جهت حفظ و ارتقاء محیط‌ زیست شمال کشور، برگزاری و شرکت در سمینارها و نشست‌های آموزشی تخصصی و تبادل دانشجویان به‌ صورت دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت از جمله موضوعاتی بود که در این نشست بحث و تبادل نظر شد.

شایان ذکر است سایر رؤسای دانشگاه های شمال کشور نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در انتها تفاهم نامه همکاری مشترک بین روسای دانشگاه های شمال کشور با محوریت فعالیت های مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی و … به امضا رسید.

Share