با حضور معاون وزیر علوم؛

سرپرست دانشگاه گیلان معارفه شد | لزوم ایفای نقش مرجعیت علمی دانشگاه در جامعه

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه در مرجعیت علمی و تمدن سازی نوین اسلامی، گفت: دانشگاه ها باید جامعه محور عمل کرده و برای رفع نیاز جامعه گام بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم معارفه دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان و تقدیر از زحمات دکتر احمد رضی رئیس پیشین دانشگاه با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، معاون استاندار،مدیران استانی و دانشگاهی، تعدادی از نمایندگان مجلس و دانشگاهیان در تالار حکمت دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان، به دکتر فرید نجفی تبریک گفت و از زحمات دکتر احمد رضی تشکر کرد.
دکتر داداش پور در ادامه وفاق و انسجام در لایه های مختلف آموزش عالی را لازمه اثرگذاری نهادهای علمی دانست و خواستار ایفای نقش مرجعیت علمی و تمدن سازی دانشگاه در جامعه شد.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر جامعه محور بودن دانشگاه اثرگذاری دانشگاه را در سه سطح جهانی، ملی و محلی دانست و مرجعیت علمی در سطح جهان، اثرگذاری در نظام تصمیم گیری ملی و رفع نیازهای محلی را از مصادیق این اثرگذاری دانست.

دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران و گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی از زحمات دکتر رضی رئیس پیشین دانشگاه گیلان در هشت سال گذشته تشکر کرد.

نجفی در ادامه دانشگاه را محل حضور اندیشمندان با تنوع افکار دانست و هدف همه دانشگاهیان را ارتقاء و پیشرفت دانشگاه خواند.

وی در ادامه رسیدن به قله های پیشرفت را جز با همراهی و همدلی تمامی دانشگاهیان میسر ندانست و ابراز امیدواری کرد دانشگاه گیلان بتواند با تحقق اهداف موجود در سند راهبردی به دانشگاه اسلامی نسل چهارم؛ به عنوان دانشگاهی جامعه محور ارتقاء یابد.

نجفی در پایان توسعه رشته های بین رشته ای، انجام پژوهش های بنیادی، توسعه دفتر مالکیت فکری دانشگاه، ایجاد ناحیه نوآوری در اطراف دانشگاه گیلان را از جمله رئوس برنامه های خود دانست.

دکتر احمد رضی رئیس پیشین دانشگاه گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک به دکتر نجفی، وی را چهره ای علمی و دارای توانمندی هایی خواند که دانشگاه در این برهه به آن نیاز دارد. دکتر رضی در ادامه از همه کسانی که در طول هشت سال گذشته به دانشگاه گیلان کمک کردند تشکر کرد.

وی ابتدایی ترین شرط کار علمی را فضایی آرام دانست و از اعضای هیأت علمی، کارکنان، دانشجویان و تشکل های دانشجویی برای ایجاد این فضا سپاسگزاری کرد و ارتقاء دانشگاه گیلان به سطح یک رتبه بندی دانشگاه های کشور را مرهون زحمات این همکاران دانست.

رضی در ادامه دانشگاه گیلان را دارای ظرفیت بالایی دانست خواستار همراهی و همدلی همه دانشگاهیان برای پیشرفت و توسعه دانشگاه شد. وی در پایان از خیرین دانشگاه نیز به طور ویژه تشکر کرد و خواهان ادامه حمایت مادی و معنوی آنان شد.

 محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان رشت در این مراسم نیز ضمن تبریک به دکتر نجفی و تشکر از زحمات دکتر رضی، دانشگاه را الگوی جامعه دانست و خواستار رساندن دانشگاه گیلان به جایگاه واقعی خود در زمینه های علمی، فرهنگی، اخلاقی و دینی شد. دکتر احمدی با اشاره به اهمیت ایجاد عشق و علاقه در دانشجویان نسبت به کشور و دین، ابراز امیدواری کرد آینده درخشانی در انتظار دانشگاه گیلان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز ضمن تبریک به دکتر نجفی و تشکر از زحمات دکتر رضی، خواستار توجه ویژه به مشارکت دانشگاهیان در اداره دانشگاه و تعامل و مشورت در انجام امور شد. وی در ادامه مدیریت در نظام اسلامی را فرصتی برای خدمت صادقانه و امانتی بر دوش مدیران دانست و گفت: گفتمان دانشگاه باید اخلاق اسلامی باشد.

شایان ذکر است در پایان مراسم ضمن اهدای حکم سرپرستی دکتر فرید نجفی توسط دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، با هدایا و لوح تقدیر از زحمات دکتر رضی تشکر شد.

Share