مراقبت و نگهداری از بیمار سکته مغزی در منزل

مرکز پرستاری چتر فیروزه ای علاوه بر ارائه خدمات پرستار سالمند و پرستار کودک و … در منزل، حالا آماده ارائه خدمات پرستار بیمار سکته مغزی در منزل نیز میباشد که به صورت شبنه روزی، نیمه وقت و ساعتی توسط بهترین پرستاران ارائه میشودف میباشد.

سکته مغزی نوعی بیماری است و زمانی اتفاق میافتد که خون بنا بر دلایل مختلف به مغز نرسد.

افرادی که دچار سکته مغزی میشوند به پرستاری و مراقبت نیاز دارند و اگر شما نیز یکی از عزیزانتان دچار این بیماری شده است، باید از خدمات مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل استفاده کنید تا شرایط درمان را برایش فراهم کنید.

سکته مغزی چیست و چگونه است؟

به اصطلاح ساده سکته مغزی نرسیدن جریان خون به قسمتی از مغز است که این نرسیدن خون به علت پاره شدن رگها یا بسته شدن آنها میباشد.

وقتی که فردی دچار این بیماری میشود شاهد علائمی میباشد که با دیدن آنها باید سریعا تحت مراقبت قرار گیرد تا دچار عوارضی مانند تاری چشم، بی حس شدن قسمتی از بدن و یا حتی مرگ نشود.

از دلایل ایجاد و بروز این بیماری میتوان به مصرف زیاد نمک و چربی، چاقی و استعمال دخانیات اشاه کرد و داشتن زندگی سالم با رژیم غذایی مناسب هم میتواند از بروز آن جلوگیری کند.

افرادی که دچار این عارضه می‌شوند با داشتن آگاهی و مراقبت‌های لازم می‌توانند تا سال‌های طولانی به زندگی خود ادامه دهند اما اگر تحت مراقبت در بیمارستان یا تحت مراقبت توسط افراد متخصص در منزل قرار نگیرند میتواند برعکس این مورد اتفاق بیافتد و باعث مرگ شود.

اگر در چنین شرایطی قرار دارید یکی از بهترین راه ها استخدام پرستار بیمار سکته مغزی در منزل است.

علائم و نشانه های سکته مغزی

  • ضعف و بی حس شدن صورت ، دست ، پا بخصوص در یک طرف بدن
  • فلج شدن صورت ، دست و پا بعد از بی حس شدن آن
  • عدم وجود تعادل
  • مشکل در حرف زدن
  • مشکل در غذا خوردن و بلعیدن
  • سوزش داشتن در قسمت هایی از بدن
  • کم بینا شدن و در مواقعی از دست دادن بینایی مخصوصا در یک جشم
  • سردرد داشتن
  • اختلال در حافظه کوتاه مدت و بلند مدت
  • سرگیجه داشتن
  • در مواقعی بی اختیاری در ادرار

مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل

پرستار بیمار سکته مغزی در منزل

اگر خودتان برای اولین بار با بیمار سکته مغزی مواجه میشوید، در درجه اول آرامشتان را حفظ کنید و نه اطراف فرد سر و صدا کنید و نه اینکه فرد را تکان دهید.

در این شرایط فقط دکمه لباس بیمار را باز کنید و با اورژانس تماس بگیرید و درخواست کمک کنید، فقط دقت داشته باشید که غذایی درون دهانش نباشد که باعث خفگی شود.

بیمار سکته مغزی دارای مشکلاتی از جمله ضعف و ناتوانی های حرکتی، مشکل در صحبت کردن و یا اختلال در بلع (خوردن)، از دست دادن حافظه و دشواری در یادآوری و فکر کردن، افسردگی و درماندگی و بی اختیاری در ادرار کردن یا دفع مدفوع میباشند.

مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل نیازمند اطلاعت و دانش و تخصص کافی میباشد، مثلا پرستار باید هر چند ساعت یکبار جای بیمار را تغییر دهد، باید بین پاهای بیمار بالشت قرار دهد تا خون جریان داشته باشد، پرستار بیمار سکته مغزی باید روزی یک بار به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بیمار را به حالت دمر بخواباند و همچنین روزی چند بار با بیمار حرکات نرمشی کا کند.

از دیگر مواردی که یک پرستار کاربلد میداند این است که اگر بیمار در صحبت کردن مشکل داشته باشد، باید طبق برنامه های مشخصی تمرین های گفتاری انجام دهد.

اگر نیاز به چنین خدماتی در منزلتان که بهترین مکان برای درمان و ادامه زندگی بیمار است نیاز دارید، میتوانید با ما تماس بگیرید.

استخدام پرستار بیمار سکته مغزی در منزل

مسئولیت پرستاری و نگهداری از بیمار سکته مغزی وظیفه سنگینی است که نیازمند علم و دانش و تجربه و مهم تر از همه نیازمند شرایط جسمی و روحی مناسب میباشد تا بتواند بهترین شرایط را برای بیمار فراهم کند.

اگر خودتان قصد پرستاری را داشت باشید، هم در ابتدا احساس ناراحتی میکنید و هم اینکه نمیدانید باید چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید و به همین علت احساس نیاز به یک پرستار بیمار سکته مغزی بیشتر میشود.

ماساژ درمانی از خدماتی است که پرستاران مرکز چتر فیروزه ای برای درمان و یا کاهش عوارض به بیماران ارائه میدهند تا این خدمات عملکرد حسی حرکتی، مهارت های حرکتی و کنترل عضلات را افزایش دهد.

همچنین یک پرستار با تجربه برای جلوگیری از وقوع سکته های بعدی در بیمار باید موارد زیر را در نظر داشته باشد و رعایت کند :

  1. تغییر رژیم غذایی سالم
  2. یک برنامه ورزشی مناسب
  3. محدود کردن الکل و استعمال دخانیات
  4. یک رژیم دارویی را برای تعادل فشار خون
  5. و سایر شرایط مرتبط

مرکز نگهداری از بیمار سکته مغزی در کرج

مرکز پرستاری از بیمار سکته مغزی در منزل

بیمار سکته مغزی ممکن است دچار عوارضی همچون ضعف در یک طرف بدن، سفتی و درد مفاصل و یا قفل شدگی آنها، اختلال در حافظه بیمار، درد و بی حسی و سوزن سوزن شدن بیمار، اختلال کلامی و زبانی و همچنین استرس و عضبانیت و ناامیدی شود اما با پیدا کردن یک مرکز پرستاری از بیمار سکته مغزی و استخدام پرستار دیگر نگران مشکلی نخواهید بود.

افراد نزدیک و خانواده بیمار به خاطر نداشتن وقت کافی و شرایط سخت زندگی به دنبال یک مرکز معتبر برای اعزام پرستار میباشند تا بهترین شرایط را برای بیمار فراهم کند.

مرکز پرستاری چتر فیروزه ای علاوه بر ارائه خدمات پرستار سالمند و پرستار کودک و … در منزل، حالا آماده ارائه خدمات پرستار بیمار سکته مغزی در منزل نیز میباشد که به صورت شبنه روزی، نیمه وقت و ساعتی توسط بهترین پرستاران ارائه میشودف میباشد.

پرستاران ما با یک برنامه دقیق و تحت نظارت پزشک متخصص، با علم و دانش و تجربه و مهارت بالا و بدون هیچ استرس و نگرانی شرایط مناسبی را برای بیمار مورد نظر فراهم میکنند.

نکات مهم برای پرستاری و مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل

پرستار سالمند

برای فراهم کردن شرایط ایده آل بیمار و روند درمانی بهتر نکات زیر را رعایت کنید :

✓ سوالات خود را از پزشک بپرسید.

✓ از برنامه درمان پیروی کنید.

✓ مکان و نحوه ی ارائه خدمات مراقبتی را مشخص کنید.

✓ شرایط منزل خود را تغییر دهید.

✓ اهداف مناسب را برای بیمار سکته مغزی مشخص کنید.

✓ فعالیت‌های روزمره را تنظیم کنید.

✓ انعطاف پذیر باشید.

✓ پزشکانی که بیمار به آن‌ها نیاز دارد را مشخص کنید.

✓ بیمار باید رژیم غذایی سالمی داشته باشد.

✓ فرد بیمار را به ورزش توانبخشی روزانه تشویق کنید.

✓ زیاد کمک نکنید اما مفید باشید.

✓ برای راهنمایی با مددکاران اجتماعی و پزشک صحبت کنید.

✓ برای ایجاد تغییرات در خانه و بهبود شرایط با کادر درمانگر صحبت کنید.

✓ سوابق عوارض جانبی دارو را ثبت کنید.

✓ مراقب عوارض جانبی سکته مغزی باشید.

✓ ایمان داشته باشید حتی زمانی که شرایط سخت می شود.

✓ مراقب مکمل های اضافی باشید زیرا ممکن است موجب سکته دیگری بشود.

✓ با پشتکار پستی بلندی ها را پشت سر بگذارید.

✓ ایمنی را جدی بگیرید.

✓ از حالات مختلف روحی پس از سکته مغزی پشتیبانی کنید.

✓ ریسک های سکته مغزی را کنترل کنید.

✓ به بهبودی اعتقاد داشته باشید.

Share