پزشکیان: مشکلات با شعار و فریاد زدن، زد و بند رفع نخواهد شد

ما برادری را به دشمنی تبدیل کرده‌ایم | افرادی باید مدیریت کنند که الفبای مدیریت را بدانند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نطق میان دستور خود گفت: تقوا در زبان علی(ع) و زبان قرآن، حرکتی بدون خطا در مدیریت، سیاست، اقتصاد، طبابت و در همه چیز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۱ تیرماه ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود بیان کرد: «حیلت رها کن عاشقان دیوانه شو دیوانه شو/و اندر دل آتش درآ پروانه شو پروانه شو/ هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن/ وآنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو/باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی/گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو.»

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گفته مقام معظم رهبری اگر سرزمینی را فقیر نگه داشتید و فقیر کردید آن سرزمین ویران خواهد شد و بی‌تردید مردم تنگدست می‌شوند این تقصیر فرمانروایان است. فقر مردم همان گناه، فرمانروایان است و آن‌ها هستند که موجب فقرمردم می‌شوند.

وی اظهار داشت: گرانی، تورم و فقری که امروز شاهد آن هستیم مقصر آن کسی غیر از ما و فرمانروایان نیست؛ مثالی از سنت پیامبر اکرم (ص) بیان می‌کنیم، زمانی که حضرت محمد صلی الله علیه و آله را از مکه بیرون کردند، نخستین اقدامی که انجام داد ایجاد پیوند برادری بین اقوام مختلف بود؛ برخی از اقوام و قبایل دشمنان خونی بودند که بین آن‌ها پیوند برادری و اخوت ایجاد کرد.

این نمایند مجلس بیان کرد: در این کشور اقداماتی در حال رخ دادن است که موجب دشمنی مردم با یکدیگر شده است و متاسفانه ما برادری را به دشمنی تبدیل کرده‌ایم. در سطح مکه همه اقوام و ملت‌ها با هم دور خانه خدا طواف می‌کنند و تمام ملیت، قومیت، نژاد کنار گذاشته می‌شود.

پزشکیان در ادامه افزود: صراط مستقیم چرخیدن دور کعبه است و نه هیچ خانه دیگر، رسول خدا زمان فتح مکه تمام مردم را جمع کردند و فرمودند الناس من عهد آالآدمنا الیومنا هذا، ایشان اشاره‌ای به مسلمان و غیر مسلمان بودن یا چپ و راست نمی‌کنند لا فضل العربی الاعجمی و علی الاسود و علی الاحمر الا باالتقوی هیچ برتری بین نژاد، قوم، رنگ و قیافه وجود ندارد مگر اینکه هرکس با تقوا باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تقوا در تمام امور تاکید کرد: تقوا در زبان علی (ع) و زبان قرآن، حرکتی بدون خطا در مدیریت، سیاست، اقتصاد، طبابت و در همه چیز است. ان الخطایاخیل شمس. علی‌ها اهل‌ها خلعت لجم‌ها فتقحمت بهم فی النار ان التقوی متایا ذلل حمل علی‌ها اهل‌ها وَ أُعْطُوا أَزِمَّتَهَا فَأَوْرَدَتْهُمُ الْجَنَّهَ تقوا انسان را قوی می‌کند و راه رفتن به بهشت است لا یَهلِکُ علَی التَّقوی سِنخُ أصلٍ، و لا یَظمَأُ علَی‌ها زَرعُ قَومٍ اگر تقوا اصلی در جامعه وجود داشته باشد سرزمین یک جامعه تشنه نمی‌ماند و جامعه دچار نابودی، فقر و گرفتاری نمی‌شود، در خانه‌های خود پنهان شوید و اختلافات خود را اصلاح کنید.

نماینده مردم تبریز یادآور شد: حضرت علی (ع) می فرمایند لا یَحمَدْ حامِدٌ إلاّ ربَّهُ، و لا یَلُمْ لائمٌ إلاّ نَفسَهُ هیچ کس به غیر از خدا کسی را ستایش نکند و اگر ملامت می‌کنید خود را ملامت کنید گناه از ما است که در حاکمیت رنگ، نژاد، قومیت در جمهوری اسلامی در نظر گرفته ایم. مقام معظم رهبری در جریان مکه پیام دادند و فرمودند وحدت داشته باشید با وحدت می‌توان فقط یک صدا، یک جریان، یک گروه و یک نژاد را حاکم کرد آیا می‌شود اینطور وحدت کرد.

وی در ادامه گفت: شما به دولت، مجلس، ادارات و سازمان‌ها توجه کنید همه از یک جناح و یک دسته هستند و تقوا برتر است به عنوان مثال تقوا به این معنا که کسی خطا عمل نمی‌کند و افرادی را در کشور مدیر کردند که با توجه به خطاها می‌گویند مدیریت مقصر است، یک مدیر نیازمند علم، تجربه و توان است، کدام مدیر این توانایی‌ها را دارد که این شرایط را درست کنند. افرادی باید مدیریت کنند که الفبای مدیریت را بدانند.

پزشکیان با اشاره به تحقیق و تفحص در خصوص ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان تصریح کرد: دولت دوازدهم سدسازی در دریاچه ارومیه کرده است و حدود ۳۷ کیلومتر تونل ایجاد کرده و برای ۵۰ متر ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سدها آب وجود دارد و تمام این کارها در دولت جدید نگه داشته شده و حرکتی نمی‌کنند، هیچ بودجه‌ای بر‌ای دریاچه ارومیه در نظر نگرفتند، رییس جمهور دستور این کار را دادند اما اجرا نشده است، چرا باید دستورات رئیس جمهور را زیر پا گذاشته و انجام ندهند.

پزشکیان در پایان خاطر نشان کرد: وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیِّینَ میثاقَهُمْ وَ مِنْکَ وَ مِنْ نُوحٍ وَ إِبْراهیمَ وَ مُوسی وَ عیسَی ابْنِ مَرْیَمَ وَ أَخَذْنا مِنْهُمْ میثاقاً غَلیظاًلِیَسْأَلَ الصَّادِقِینَ عَنْ صِدْقِهِمْ ۚ وَأَعَدَّ لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا أَلِیمًا دلیل ناراحتی مردم جامعه از ما عدم صداقت ما با آن‌ها است از وحدت صحبت می‌کنیم اما متاسفانه بر طبل تفرقه می‌کوبیم و دشمنی را تبلیغ می‌کنیم و کارهایی که نباید انجام شود را انجام می‌دهیم، مردم صداقت درک می‌کنند و با شعار و فریاد زدن، زدو بند رفع نخواهد شد.

Share