نماینده زن مجلس در واکنش به اقدامات اخیر؛

رهبری سختگیری‌ها در مقوله حجاب را تایید نخواهند کرد، ماهم باید تبعیت کنیم

فاطمه مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: بهتر است ،ما به جای سختگیری‌هایی که ممکن است رمندگی ایجاد کند و آسیب‌زا باشد، بیشتر مردم را با ارزش ها و معنویات آشنا کنیم، راه‌های دیگری هم برای تشویق جامعه به رعایت حجاب و شعائر اسلامی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، فاطمه مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سختگیری‌هایی که اخیرا در حوزه عفاف و حجاب مطرح می‌شود و محدودیت‌هایی که اعمال شده یا صحبت آن بیان می‌شود، گفت: ببینید قرآن کریم می‌فرماید « لا اِکْراهَ فِی الدّین»، در دین ما اجباری وجود ندارد. اصلا خوبی دین اسلام این است که دین محبت است، فرامین اسلامی و موازین و شعائر اسلامی بهتر است که قلبی باشد و با معرفت انجام شود. یعنی وقتی که من با معرفت تمام حجابم را، اصول دین را و حریم‌ها را رعایت می‌کنم این نشان از خردورزی، معرفت و دانش زنان جامعه ماست.

وی ادامه داد: در نتیجه بهتر است که ما به جای سختگیری‌هایی که ممکن است رمندگی ایجاد کند و آسیب‌زا باشد، بیشتر مردم را با ارزش‌ها و معنویات آشنا کنیم، راه‌های دیگری هم برای تشویق جامعه به رعایت حجاب و شعائر اسلامی وجود دارد.

نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: نگاه همه ما باید به مقام معظم رهبری باشد و از ایشان الگو بگیریم، می‌بینیم که ایشان فوق‌العاده با رأفت اسلامی با موضوعات برخورد می‌کنند و اینگونه سختگیری‌ها را تایید نخواهند کرد. ماهم که پیرو ایشان هستیم، باید تبعیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: شخص آقای رئیس قوه قضاییه هم گفتند که برخوردها نباید تند باشد و ملاک باید قانون باشد، بنابراین یک حد تعادلی باید باشد که زنان و دختران عزیز و ارزشمند جامعه خودشان به قوانین احترام بگذارند و توجه داشته باشند که به هر حال در یک جامعه‌ای که مسلمان و شیعه است، دیدن برخی از صحنه‌ها آزاردهنده است، بهتر است که حق و حقوق دیگران را هم رعایت کنند.

مقصودی افزود: اگر یک زنی احساس کند که می‌تواند بی‌حجاب باشد و برای خودش آزاد است اشتباه می‌کند، شما در جامعه از کنار افرادی رد می‌شوید که شاید حق‌شان نیست صحنه‌های بی‌حجابی را ببینند، به نظر من بهتر است که این آزادی را در موضوعات دیگری بیاوریم و معنا بدهیم.

وی با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی، گفت: زن در جامعه اسلامی جایگاه بسیار رفیعی دارد، از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) و امیرالمونین(ع) و سایر معصومین، حتی نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و شهدا به زن همگی بسیار آمیخته با ارزش و احترام است و دیدگاه‌شان این است که زن عزیز است و باید مراقبت شود. اما من به عنوان یک زن به دختران عزیز جامعه می‌گویم که هرچقدر که ما به قوانین الهی نزدیک‌تر باشیم، موفق تر هستیم. من پیشنهاد می‌کنم که بروند و مطالعه کنند که ما هرجایی خدایی نکرده از موازین اسلامی فاصله گرفتیم، آسیب دیدیم. حالا در این حجاب، چرا یک روسری یا یک شال را انقدر برای خود سنگین می‌دانند در حالیکه ما مشاهده می‌کنیم که از قلب اروپا افرادی دارند مسلمان می‌شوند حتی به ایران می‌آیند و حجاب را به میل و با عشق انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم بروجرد در ادامه عنوان کرد: اما اگر خودشان نخواهند انتخاب کنند حداقل در یک حدی باشد که عرف و موازین شرعی رعایت شود یعنی یک پوشش معمول و براساس عرف را انتخاب کنند تا حقوق دیگران هم رعایت شود. بنابراین نظر من بر این است که در جامعه اسلامی که با این همه زحمت و خون عزیزان‌مان به اینجا رساندیم و عموم مردم ما علاقه قلبی به ائمه و معصومین دارند، حداقل شعائر رعایت شود.

وی تصریح کرد: نباید شاهد تشدید سختگیری به روشی که مردم را ناراحت کند، باشیم و نگاه ما به سیره رهبری باشد که رهبری نگاه‌شان اصلا به این صورت نیست و همواره با رأفت به مسائل به ویژه در درون جامعه برخورد می‌کنند.

Share