بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی طرحهای توسعه روستایی

عظیم نوربخش سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت شد

فرماندار رشت با اشاره به پررنگ شدن نقش گردشگری و بومگردی طی سالیان اخیر در رونق هر چه بیشتر روستاها، اظهار داشت: اقبال رو به فزونی سالیان اخیر گردشگران در بازدید از روستاها، صنعت گردشگری را به پدیده ای نوظهور و مهم در توسعه روستاها تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه معارفه سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت با حضور حامد دائمی مدیرکل، حجت الاسلام والمسلمین قربان‌پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، امام پناهی فرماندار شهرستان رشت و معاونین فرماندار و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در فرمانداری رشت برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در این دیدار از همکاری و تعامل فرماندار رشت در تمامی زمینه‌ها قدردانی کرد و به تشریح فعالیت‌های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاهای شهرستان رشت پرداخت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهای توسعه روستایی به خصوص با تهیه واجرای طرحهای هادی روستایی نقش بسزایی درامر توسعه همه جانبه روستاها داشته است، در همین راستا توانسته از این طریق گامهای موثری را درجهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و درنهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا نماید.

حامد دائمی خاطر نشان کرد: تاکنون خدمات ارزشمندی در روستاهای شهرستان به ویژه در زمینه اجرای طرح‌های هادی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و صدور سند مالکیت روستایی صورت گرفته که برای افزایش این خدمات باید فرمانداری، دهیاری و سایر دستگاه‌های مرتبط تعامل ویژه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته باشند.

صنعت گردشگری، پدیده ای نسبتاً جدید در رونق روستاها

حمیدرضا امام پناهی در جلسه معارفه سرپرست جدید بنیاد مسکن شهرستان که با حضور مهندس دائمی مدیرکل بنیاد مسکن استان و معاونین این اداره کل برگزار شد، با بیان این مطلب که خدمت رسانی در راه توسعه و آبادانی مناطق محروم؛ حق مردم، سیاست قطعی دولت سیزدهم و وظیفه همگانی مدیران و مجموعه دستگاه‌های دولتی بوده و قائم به شخص نیست، اظهار داشت: مسئولیت در رده های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امانت شهدا بوده و شهیدان والا مقام ناظر بر اعمال کارگزاران نظام و اهتمام مسئولین بر خدمت رسانی بی منت و جهادی میباشند.
 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به این موضوع که در طی سالیان گذشته کشاورزی، کاشت صیفی جات، غرس درختان مثمر و صنعتی، دامپروری و پرورش دام و طیور به عنوان عمده منابع درآمدی روستانشینان شناخته می شدند، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری و فراهم آوردن زیرساخت های جذب گردشگران، به فرصتی نوظهور و دارای پتانسیل بالا در توسعه همه جانبه روستاها، ایجاد اشتغال، تقویت بنیان اقتصادی خانوار و مکمل کسب و کارهای سنتی تبدیل گردیده است.
وی توجه به گردشگری و توسعه کسب و کارهای مرتبط را مشوقی در بالا بردن انگیزه ماندگاری در روستا و عامل رونق مشاغل سنتی دانسته و خواستار برنامه ریزی بیشتر در این زمینه شد.
امام پناهی وظیفه بنیاد مسکن در تحقق اهداف دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مهم توصیف کرده و گفت: اجرای موفق این طرح سبب ساز رفع مشکلات خانواده های فاقد مسکن در شهرهای زیر ۲۰۰۰۰ نفر جمعیت خواهد شد.
 فرماندار رشت سلسله اقدامات در راستای آبادانی روستاها مانند بهسازی راه های ارتباطی، معابر درون بافتی و ایجاد پارک را از عوامل اثرگذار در افزایش امید روستانشینان نسبت به چشم انداز مناسب برخورداری از امکانات رفاهی در روستاها دانست و اظهار داشت: امیدآفرینی باید در اولویت نخست مسئولین بخصوص مدیران متولی امور روستا و با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش علاقمندی نسبت به ماندگاری در روستا، استقلال مالی و کسب درآمد مکفی خانوارهای روستایی و شکل‌گیری مهاجرت معکوس باشد.
 نماینده عالی دولت در مرکز استان ضمن تقدیر از تلاش‌های سید ضیاء نبوی، مهندس عظیم نوربخش را به عنوان سرپرست جدید بنیاد مسکن شهرستان معرفی و با آرزوی توفیق وی در مسئولیت جدید، اظهار امیدواری کرد تجربیات ارزنده سالیان خدمت ایشان، آغاز تحولات مثبت در حوزه فعالیت های بنیاد مسکن رشت باشد.

در پایان عظیم نوربخش بعنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان معرفی و از خدمات مهندس سید ضیاء نبوی تقدیر بعمل آمد.

 گفتنی است، عظیم نوربخش پیش از این عهده‌دار معاونت پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، معاونت فنی و عمرانی منطقه آزاد انزلی، معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین معاونت مالی شهرداری رشت بوده است.

Share