در شورای اداری بنیاد مسکن عنوان شد

تاکید بر داشتن نگاه مهندسی به سازمان و مدیریت بر هزینه‌ها

دکتر باقرپور گفت: با عنایت به رویکرد دولت جدید در خصوص احداث واحدهای مسکونی، وظیفه این نهاد سنگین خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور دکتر فرهاد باقرپور معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دکتر برزگر مدیرکل اداری و پشتیبانی، مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، معاونین و مدیران ستادی و شعب شهرستانی در سالن شهید حق‌شناس اداره کل برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه، گزارشی از علمکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ارائه نمود. وی گفت: بنیاد مسکن استان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که مهمترین، باارزش‌ترین و کلیدی‌ترین ظرفیت، نیروی انسانی این مجموعه می‌باشد که با تلاش و کوشش همکاران تا کنون توانسته‌ایم اقدامات خوبی انجام و جایگاه قابل قبولی داشته باشیم ولی هنوز باید تلاش شود تا به جایگاه ایده آل نزدیک شویم که در همین خصوص ظرفیت نیروی انسانی با بهره گیری از یک نظام برنامه ریزی درست و شیوه‌های مدیریتی مطلوب به نتایج مورد نظر دست خواهد یافت.

دائمی افزود: رویکرد ما مسئله یابی، ریشه‌یابی و حل مسئله با برنامه ریزی دقیق است و برنامه داشتن برای انجام امور محوله از مهمترین اقداماتی است که کارکنان مجموعه باید مدنظر داشته باشند. مهندس دائمی در ادامه تعامل سازنده با رسانه‌ها و گردش آزاد اطلاعات و شفاف‌سازی را یکی از مهمترین اقداماتی دانست که باید به طور ویژه و با نگاهی خاص پیگیری شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین قربان‌پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اظهار داشت: امام خمینی (ره) با درایت، هوشیاری و تیزبینی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تاسیس کردند که بسیار ارزشمند به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وی افزود: بدون تردید بنیاد مسکن یکی از بازوان اصلی و قدرتمند انقلاب اسلامی است و کمک به محرومین کار بسیار مقدسی است همانطور که امام راحل فرمودند: باید کاری کنیم که هیچ کس بدون سرپناه نباشد.

در ادامه معاون پشتیبانی و امور هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن کشور یکی از اولویت‌های مهم در سالجاری را تأمین مسکن بر شمرد و گفت: تامین مسکن گامی مهم در دست‌یابی به توسعه پایدار است. که در حال حاظر این نهاد انقلابی به این موضوع توجه جدی دارد.

وی با بیان اینکه مسکن باعث ایجاد تحرک در سایر بخش‌های اقتصادی می‌شود، خواهان تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکن شهری و روستایی شد. دکتر باقرپور در ادامه استفاده از توان و ظرفیت نیروی انسانی بیرونی به ویژه در حوزه‌های فنی و مهندسی اعم از مشاورین، پیمانکاران و… در راستای ارتقاء سازمان و کاهش هزینه‌ها را امری مهم و ضروری دانست و افزود: داشتن نگاه مهندسی به سازمان و مدیریت بر هزینه‌ها، توسعه و رونق مسکن و سرمایه‌گذاری در این زمینه و شناسایی منابع‌های مختلف اعم از منابع دهیاری‌های و … و ایجاد ثروت افزایی از نکات مهمی است که باید در راستای تحقق اهداف این نهاد انقلابی به آن توجه نمود.

وی بر استفاده از نیروهای توانمند، تخصصی و متعهد و استفاده از اختیارات و زمین‌های تملک شده و همچنین داشتن ارتباطی موثر و هدفمند با سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها و ایجاد تشکیلاتی هدفمند تاکید کرد و تصریح کرد: تعامل ویژه بنیاد مسکن استان گیلان با دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری و بانک‌ها موجب شده که این نهاد در اجرای فعالیت‌های عمرانی همواره پیشتاز باشد، به طوری که طراحی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها همواره مبتنی بر منافع این نهاد بوده است.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: با ایجاد فرصت‌های جدید فنی و مهندسی و تعامل ویژه درون و برون سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها می‌توان در پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی موفق عمل نمود. ایشان افزودند: کارهای بسیار زیاد و متنوعی از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن به این نهاد واگذار شده که به یاری خداوند و تلاش و همت مجموعه همکاران از این اقدامات سر بلند بیرون آمدیم و مسئولین استانی نیز از خدمات این نهاد احساس رضایت داشتن که جا دارد از زحمات همکاران در مجموعه استان تشکر و سپاسگزاری نمایم.

دکتر باقرپور گفت: با عنایت به رویکرد دولت جدید در خصوص احداث واحدهای مسکونی، وظیفه این نهاد سنگین خواهد بود که همه باید تلاش کنند تا با هماهنگی و برنامه ریزی بتوانیم گام موثری در راستای احداث مسکن برداریم و در راستای انجام وظایف کاری باید ارتباط خوبی با مسئولین برقرار کنیم تا بتوانیم خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه دهیم.

وی خاطر نشان کردند: پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید با روحیه جهادی و انقلابی و با تلاش و برنامه ریزی به اجرای امور محوله بپردازند. در پایان از خدمات آقای جعفر برزگر تقدیر و آقای سید احمد موسوی بعنوان معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی گردید​

Share