صورتجلسه ملاک تصمیم گیری است

صدور فرمان لغو استیضاح توسط فرماندار رشت؟! | سه ابهام جلسه استیضاح و صورتجلسه

جلسه استیضاح سید امیرحسین علوی شهردار رشت درحالی برگزار شد که با اتفاقاتی عجیبی همراه بود. صورتجلسه برکناری شهردار ۷ امضا دارد که با متن صورتجلسه و ۸رای برکناری در تضاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تریبون گیلان، آیا حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت بعنوان رییس کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر، فرمان لغو مصوبه عزل و برکناری علوی و انتصاب سرپرست شهرداری را صادرخواهدکرد؟

سوالی که پاسخ آن امروز در محل فرمانداری و با حضور اعضا کمیته تطبیق مشخص خواهد شد.

اینکه کلیه مدارک ارسالی ۱_صورتجلسه ارسالی استیضاح با امضا ۷نفر نه ۸نفراعضا ۲_نامه ۴نفر از دیگر اعضا معترض به شمارش آرا مبنی مغایرت در رای نوشته شده و قرائت شده۳ _ نحوه طرح سوال و استیضاح با توزیع برگه های رای گیری باعنوان قانع شدم/قانع نشدم و مغایرت آن با دستور جلسه و به تبع آن باید توزیع برگ رای با تیتر موافق استیضاح یا مخالف استیضاح هستم همراه می بود، باید توسط فرماندار و دیگر اعضا کمیته تطبیق مورد بررسی قرارگیرد.ونتیجه نهایی صحت وسقم مصوبه شورا اعلام گردد.

تشکیکی که توسط ۴نفراز اعضا شورا مطرح و هم درجامعه بازتاب منفی بسیاری را به همراه داشته، در نتیجه برای بازگشت اعتماد به جامعه، سریعترین راه برای رفع این چالش استناد وعمل به قانون خواهدبود.

اما درصورت عدم پذیرش اعتراض و نحوه برگزاری استیضاح در شورای شهر توسط کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر که در مقر فرمانداری مستقر است چه اتفاقی روی خواهد داد؟

قانون این اجازه را به معترضین می دهد تا با طرح شکایت از طریق دیوان ظرف ۴۸ ساعت، حکم توقیف اجرای مصوبه عزل شهردار را تا تعیین تکلیف نهایی دریافت کند.

ازهمین رو باید منتظر بود که آیا با دستور فرماندار امام پناهی و نظر اکثریت اعضا کمیته تطبیق، مصوبه جلسه استیضاح شهردار لغو خواهد گردید یا مراجعه معترضین به دیوان؟

Share